~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Men hallåh elleh?!

Kategori: Vardagen

Vad ända in i tallskogen är detta?! Va? Jag blir alldeles chockerad! *dessa meningar ska uttalas på norrländska*
Fasiken alltså, det regnar apmycket ute och jag har inget paraply eller jacka med mig idag.
Jag måste leka superhero när jag springer till bilen, ta gigantiska steg och se sådär majestätisk ut när jag skuttar fram, jag tror att allt går snabbare då.
Jag som tänkte imorse när jag parkerade bilen "varför parkerar jag inte närmst huset, eftersom alla andra är på semester nu?" Näe. Jag parkerar nästan längst bort trots att det bara är min bil som står utanför här. Vilken mupp jag är!
Så nu får jag ju bli blöt och äcklig. Fy.

Fattas ju bara att det ska börja åska och blixtra också. Så precis när jag ska ta mitt första majestätiska hjältehopp så blir jag blixtrad i skallen. Det skulle ju se rätt sjukt ut. Undrar om man står och skakar en stund liksom, med blixt runtomsig eller om man bara ZAPP!!!! så ligger man död på marken?
Någon annan får prova, så kan jag titta på och bestämma i efterhand om det är värt att prova på.
Lite jackassvarning. "Hi I'm Mija R**t*o and this is the Caught By Lightning...." ZAAAPP!!!!

Men men. Jag skulle ju bli skitglad om regnet slutade om ca en halvtimme. Då ska jag nämligen sluta jobbet och åka till (M)Uppsala. Äta gott gott och hoppas på att brorsan bjussar på tårta. ;)
Jag är seriöst dundersugen på tårta. Jag som annars inte brukar uppskatta bakelser eller liknande, nu kan jag längta efter det. Kanske har något med åldern att göra?
När man blir tant så börjar man gilla typiskt tantiga saker. Oooh så gott med wienerbröd! Oooh så gott med fettig gräddbakelse!
Oooh så trevligt med Antikrundan och På Spåret! Oooh så mysigt att sitta hemma en fredagkväll och sticka strumpor med Morden i Midsomer på i bakgrunden.
När tantgenen strikes me så kommer jag hoppa framför tåget.
Nog för att jag blir kallad tant redan nu för att jag sörplar kaffe och klagar på ungdomar och deras utmanande klädsel och musik. Men. Nej. Jag är inte helylletant än.
Jag är hipp. Jag är cool. Jag är värsta katten. HAHA! :P

Näe, nu ska jag fan ge mig. Börjar bli lagom många fluminlägg nu. ;)

Över och ut!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: