~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Två nya passioner.

Kategori: Allmänt

Min Sambo har öppnat mina ögon för en ny värld.
Jag har provat att spela Resident Evil 5 på Ps3. Och jag säger då det, shit vilket bra spel!
Man ska pangpanga zombies och äckliga monster genom hela spelet, i början satt jag mest och skrek (förlåt granne) och sköt rätt upp i luften, men man lär sig. ;)
Så nu har vi snart varvat spelet, vi började igår kväll runt niotiden och spelade till halv två på natten. Idag klev vi upp, hann knappt få i oss frukost och började spela direkt. Haha! Värsta nördparet. ;)

Vi struntar i att solen lyser ute och fåglarna kvittrar, detta är vad vi ska sysselsätta oss med hela dagen. Jag har t.o.m blivit så besatt att jag tänker schasa ut Sambo om en stund till Kista gallerian för att köpa ett till pangpangspel som vi kan fortsätta spela när vi varvat detta. :)
Jag tror äntligen att jag hittat ett jättebra sätt att slappna av! Jag kopplar helt bort jobbstressen när jag spelar tv-spel. Så jag tänker köra på detta ett tag till. :)

Min andra passion har blivit att sova med sovrumsfönstret öppet, jag älskar att vakna till fågelkvitter och en liten solstrimma rätt i ansiktet. Häromnatten så somnade jag till ljudet av regndropparna mot taket. Det var helt fantastiskt! Dessutom blir det mycket fräschare luft i sovrummet och det behöver Sambo som har astma. Synd bara att det inte går att ha fönstret öppet på vintern, annars skulle vi köra på det året runt.
Jag har funderat lite på att skaffa en mindre luftrenare att ha ståendes i hörnet i sovrummet. Det kan vara en bra investering eftersom både jag och Sambo behöver frisk luft när vi sover, han för sin andning och jag för mina sömnbesvär.

Nu ska Sambo strax dra sig iväg, han passar på att möta upp H på Kista som ska komma hit på en snabbfika. :)
Underbara söndag, allt är perfekt trots att jag har världens tvätthög att arbeta bort här.

Hoppas ni haft en bra helg!

Över och ut!
Kommentera inlägget här: