~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Dag 1 - Presentera mig själv.

Kategori: Vardagen

Happ. Då ska man väl ta och skriva lite om sig själv då, är det okej om jag kopierar mitt CV tillsammans med mitt personliga brev? Haha! Näe, skojade bara.

Hrm.
Ja, då kör vi AA-möte stil istället.
"Hej det är jag som är Mija..."
"HEJ MIJA" - *AA-medlemmarnas monotona, gemensamma hälsning*

Nej men nu får jag fasiken ge mig.

Hej. Det är jag som är Mija. Jag har andats luft på jorden i 26 år, om cirkus 4 månader så är jag 27 år.
Är uppvuxen i Märsta och bodde där i hela 25 år innan jag drog upp rötterna och flyttade till Kista, Akalla, med min Sambo. Min precious sambo även titulerad fästman. <3
Vi bor i ett hus som har två våningar och bastu och två gigantiska uteplatser. Älskar mitt hem!

Jag jobbar som receptionist på Ellströms Trafikskola i Märsta och älskar mitt jobb, jag uppskattar kundkontakten och det viktigaste av allt är att jag får känna mig viktig, än så länge är detta bara ett vikariat men min chef är så imponerad över hur mycket jag gjort/gör för företaget att han vill fastanställa mig till våren.

Jag är totalt insnöad på skräckfilm (men jag är livrädd för zombies) och skräcklitteratur. Kan se, läsa, diskutera, drömma om, tänka på, älska skräckfilm/litteratur i flera timmar!
Jag kan få gåshud (bra sådan) av en riktigt jobbig psykologisk skräckfilm där man sitter som på nålar och gnyr lite för att man är så rädd. Det är underbart!

Jag är även helt sjukt besatt av musik. Jag kan seriöst inte leva utan musik, visst kan jag uppskatta tystnaden ibland men har hellre på musik i bakgrunden. Älskar rock, hårdrock, metal och klassisk musik. Finns inget så underbart som att sitta i bilen och bara dundra på något bra rockband så hela bilen skakar. :D

Har två katter som jag älskar som att de vore mina barn, pratar bebisspråk med mina små älsklingar och hela dagen blir gjord när mina kissekottar möter en vid dörren efter en tung dag på jobbet. Folk tycker jag är lite knäpp, på snudden till crazy cat lady, men mina missar är skitviktiga för mig!

Hmm. Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer. Kan ju beskriva mig med lite random ord som en slutfinish.
Glad, positiv, social, pratkvarn, temperamentsfull, finne, kramgo, känslig, ambitiös och komplicerad. Ja. Det är jag.



Säg hej till publiken! :D


Något jag missat, hojta till så får jag väl lägga till en edit! :)

Över och ut!


EDIT: På Puffens begäran så får jag väl tillägga att jag gick en IT/data linje med inriktning samhäll på gymnasiet, sen har jag gått en 2 årig barnskötarutbildning på Komvux efter det för jag trodde att jag skulle leva lycklig i resten av mitt liv som barnskötare. Det blev 5 år i den branschen, sen fick jag diskbråck och tänka om. Pluggade bokföring på distans och blev ekonomiassistent. Så ja. På den vägen är det. :)
Och Puffis, vafan, kommer aldrig bli av med den där virveln i pannan, eller alla andra virvlar i skallen för den delen heller. ;)

KOMMENTARER:

  • Puff säger:
    2010-11-30 | 21:28:43

    Haha, såg bara pannan och virveln på höger tinning först (på bilden INNAN jag scrollade ner) och hann fundera om du lagt upp typ åttans skolfoto eller nåt. HAHA! Har en så tydlig minnesbild av nåt foto där den där virveln och locken syns så tydligt.. måste leta i gömmorna!



    Och apropå det kan du väl lägga till vilken utbildning du har`? :)

  • Puff säger:
    2010-11-30 | 21:30:11

    Och med det menade jag såklart INTE att detta foto skulle vara dåligt, utan preciiiis tvärtom. :D

    Hade blivit positivt överraskad dock om du hade lagt upp nåt skåpmat! :D

  • Mija säger:
    2010-11-30 | 21:59:32
    Bloggadress: http://mijauz.blogg.se/

    Haha! Jag är nöjd med den här bilden, förutom att jag ser jävligt tråkig ut, inte ens en gnutta leende. :P



    Men du, ursäkta min dumhet, vad menar du för skåpmat?

  • Puff säger:
    2010-12-01 | 00:01:42

    Skåpmat, alltså nåt gammalt ur skrymslena, en gammal bild alltså. :D

  • Sabina säger:
    2010-12-01 | 08:22:53

    För det första så måste jag säga att du är sååå jävla snygg!!

    Löööööw bilden.



    För det andra så var det riktigt rolig läsning detta, har sett den här runt om på bloggar, men orkar inte riktigt ta tag i det.

    Men det ska bli kul att följa dig å vem vet när jag är tokledig över julen då kanske jag slår till;)



    Ha det bra på jobbet snygging, förstår ju om det inte är lika kul när inte jag är där,) Mouhahaha.



    Kramkram

  • Mija säger:
    2010-12-01 | 09:18:42
    Bloggadress: http://mijauz.blogg.se/

    Puff - Åh, jag har inga sådana gamla bilder kvar tror jag, åtminstone inte på någon dator. :/



    Sabina - Tack sötaste! Ja, jag känner att jag måste ha något att fördriva tiden med nu när ALLA verkar vara sjuka, det ringer folk och avbokar här hela tiden så jag sitter här helt ensam. :O

    Och självklart är det skittråkigt utan dig på jobbä! ;)

    Kram!

Kommentera inlägget här: