~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Jäkla hysteri.

Kategori: Vardagen

Fasiken, det här med julklappar blir svårare och svårare varje år.
Grejen är den att jag vill inte köpa en massa onödigt krams bara för att, jag vill ha uttänkta, användbara och personliga julklappar till de jag ska köpa till.
Detta innebär mycket planering och fundering. I år är det skitsvårt, har långt ifrån uttänkta julklappar till alla.
Vissa har jag börjat smida planer om vad jag ska köpa till dom. Men med vissa står det bara helt still.

Det är en jäkla hysteri med julklapparna. Folk försöker bräcka varann med att köpa så otroligt mycket, så otroligt onödigt och så otroligt opersonligt. Dyrt ska det vara också.

Varför då undrar jag?
Varför måste en dyr sak vara bättre än en billig?
Har du mer användning för en jävla disktrasa så köper jag en disktrasa åt dig istället för att punga ut skitmycket pengar på någon jävla alarmklocka med gryningsljus som du aldrig kommer använda.
Så tänker jag iallafall, jag tänker handla klapparna med hjärtat och hjärnan. Det ska betyda något, det kan vara något som är litet men ändå något som behövs.

Jag märker själv hur stressad jag blir över detta shoppande, eller, jag har inte ens börjat med shoppandet. Men det stressar mig att man helt enkelt måste handla. Det är ju så viktigt.
Näe, den här julen tänker jag fan satsa på att handla det mesta via nätet. Bekvämt, roligt och jag slipper armbåga mig fram i butikerna.

Någon måtta får det ju vara.

KOMMENTARER:

  • Puff säger:
    2010-11-30 | 20:13:46

    Fuck handla säger jag. Vi köper till barna våra, eventuellt vänners/syskons barn och svärisar och annan släkt får nåt fint som vi pysslat hemma. Det får liksom räcka så. Palla överkonsumtion!

  • Mija säger:
    2010-11-30 | 20:22:27
    Bloggadress: http://mijauz.blogg.se/

    Köper bara till familjen och Sambo, annars köper jag inte till någon annan.

  • Sara säger:
    2010-12-01 | 13:29:12

    Julklappar är egentligen inget man måste ge bort eller få, det är en dum tradition egentligen.. Det viktigaste är väl att få vara med de man älskar :)

    Jag brukar köpa sånt som är kul och man kan ha användning för, eller nåt som faller i personens intresse/smak. Har hittat massa kul på coolstuff.se eller bluebox.se tips

    Lycka till! Puss

  • Mija säger:
    2010-12-01 | 16:06:33
    Bloggadress: http://mijauz.blogg.se/

    Haha! Sara min Sara, det är så kul för det är EXAKT dom där två hemsidorna jag snurrat på de senaste dagarna och hittat lite roliga julklappar. :D

    Jag älskar ju att köpa saker åt andra, men jag vill köpa BRA saker, det är nog det som gör mig stressad, att jag inte vill akutköpa något bara för att, det ska liksom vara något användbart också. Puss på dig!

  • Sara säger:
    2010-12-01 | 19:13:21

    Ja det är klart, men du har gott om tid ;) Så länge det inte är 3 veckors leveranstid ;)

    Puss

Kommentera inlägget här: