~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Segsöndag

Kategori: Vardagen

Natt nummer 2 med sömntabletter. Funkade bättre inatt, sov mellan 1 och 7.30. Det artar sig. Känner mig rätt utvilad men kroppen märker av att jag drogat den. Som sagt, jag är känslig mot medicin och har ju märkt av vissa biverkningar. Är lite mer ofokuserad än vanligt och munnen är torr som fnöske och jag har en bitter smak i munnen hela tiden. Men vafan, det kan jag ta bara jag får sova!
Ska fortsätta ta tabletterna ett tag till och se vad som händer.

Hade väldigt svårt att vakna imorse, huvudet var vaket men ögonen gick inte att öppna helt enkelt. Låg och tampades med mig själv ett bra tag innan jag gick upp, vet inte om det har något med medicinerna att göra eller om jag helt enkelt är övertrött för att jag för en gångs skull inte vaknat tusen gånger inatt.

Ikväll blir det biobesök med Sambo, Bröderna och Lillebrors flickvän, ska skrämma oss själva med Paranormal Activity 2.
Satt igår kväll och kollade på ettan för att tagga till lite, den är verkligen obehaglig and I love it. :D
Hoppas tvåan är lika ruggig, gärna lite läskigare, bara för att. :)

Ska snart sätta igång med storstädandet här, blev inte mycket av den varan igår, låg hela dagen i soffan och kände mig bakfull. Bakis utan att ha druckit, det är en prestation det.

Men förhoppningsvis vaknar jag till liv efter några koppar kaffe, men jag kan faktiskt inte uttala mig än om jag tycker detta är bättre än att inte sova. Nu känner jag mig helt luddig i huvudet av medicinen istället för att bara känna mig trött.
Vi får se vad som händer.

Blodproven visade som sagt inget, utöver sömnen så är jag frisk som en nötkärna. Skumt det där.

Ahja, hoppas alla har en trevlig söndag, ni har väl inte glömt att ställa om klockan? :)

KOMMENTARER:

  • Puff säger:
    2010-11-01 | 09:56:02

    Det är nästan irriterande när alla prover är bra, för man har liksom inget att skylla på än dålig karaktär i vissa fall. Man vill ju ha något att peka på.

  • Mija säger:
    2010-11-01 | 14:42:55
    Bloggadress: http://mijauz.blogg.se/

    Men jag har inte ens dålig karaktär, det är inte där det brister. Det är ett jävla frustrerande mysterium varför jag inte kan sova och det driver mig till vansinne. :/

  • Janet säger:
    2010-11-01 | 14:54:53

    Dålig karaktär har ju faktiskt inte någonting med sömnproblem att göra. En sak om man lägger sig sent av div anledningar men då är det ju inte sömnproblem vi pratar om längre...

  • Puff säger:
    2010-11-01 | 23:40:15

    Menade såklart inte att du har dålig karaktär om det var så det verkade. Tänkte mer på det här att sömn är så lågt prioriterat i vårt samhälle när det är så mycket som ska hinnas med och klaras av. Massuppfittade min egen tanke. :)

  • Mija säger:
    2010-11-02 | 09:29:22
    Bloggadress: http://mijauz.blogg.se/

    Jo, blev lite missförstånd där Puff - blev lite paff med tanke på att jag är en total rutinmänniska, allt ska planeras in i det sista och sovrutinerna är stenhårda.

    Men nu ska jag prova med att gå kvällspromenader och kombinera med sömntabletter så kanske det blir lite ordning på torpet!

Kommentera inlägget här: