~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Väldresserade spöken.

Kategori: Vardagen

Jag tror att våra "besökare" ibland är riktigt snälla faktiskt. Även om man inte förstår det i den sekunden som de "visar sig" om man säger så.

Igår kväll så gick jag och Sambo och lade oss samtidigt, för att hinna prata lite innan man somnar. Vi låg och pratade strunt och blev ideligen störda av att -någon- knackar i väggen precis ovanför mitt huvud. Detta knackande har inträffat förut. Knackeliknackknack låter det med små pauser emellan. 
Sambo blir oerhört irriterad och säger högt ut i luften "Men lägg av för i helvete!"
Knackandet tar en omedelbar paus. Precis mitt i liksom, som att de hört vad Sambo sagt.

Efter en stund när jag precis höll på att somna så började knackningarna igen. Det låter exakt som när man knackar med knogen i väggen. Och som jag tidigare förklarat så har vi ingenting varken på utsidan av huset eller insidan som kan göra dessa ljud. Min tro är helt enkelt att vi har något litet spöke eller liknande som vill göra sig hörd.

Knackningarna fortsatte med jämna mellanrum hela natten. Otroligt irriterande.

Imorse när jag gick upp så luktade det bränt kaffe i hela huset. Sprang ner till nedervåningen och fann kaffekokaren på. Den har alltså stått påslagen hela natten. Det fick mig instinktivt att tro att vår Knackare velat få upp oss ur sängen och stänga av kaffet. Det hade ju faktiskt kunnat börja brinna. Om man haft otur.

När jag förklarade det för en nyvaken Sambo imorse så nickade han bara. Mer och mer börjar han tro på att vi har besökare hemma hos oss.

Besökarna kanske är lite omtänksamma till och från?

Kommentera inlägget här: