~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Vilken kramp!

Kategori: Vardagen

Ojojoj. Den här helgen alltså. Jisses vad jag har skrattat. Så underbart!
Jag kör en resumé som jag alltid gör eftersom jag alltid är så seg på helgerna. ;)

Fredag:
Jobbade till 13, åkte iväg och hämtade upp lillasyster i Häggvik. Vi for till Sollentuna centrum och åt kinabuffé till lunch. Satt och pratade om allt och inget, vi träffas så sällan så vi måste ta igen allt som händer mellan dejterna. :)
Efter lunchen så gick vi runt i butikerna och kikade lite och min älskade, fina lillasyster köpte bebisstrumpor till Minikotten som det stod I love Mum på ena paret och I love Dad på det andra. Så söta!
Vi åkte till Maxi och handlade tillsammans, sen skjutsade jag hem syrran och for direkt hem.
Sambos systrar hade redan hunnit komma när jag kom hem, så vi satt och pratade en stund innan Sambo och Storasystern åkte iväg för att handla mat. Jag, Lillasyster och Systerson satt hemma och lekte lite i väntan på middag.
På kvällen hände inte så mycket, vi tittade på film och umgicks. Jag somnade i soffan som alltid. :O

Lördag:
Vi gick upp vid 9-snåret och åt frukost tillsammans allihopa. Sen satt resten av gänget och spelade lite tv-spel medan Systerson var ute och lekte och jag satt och läste.
Vid 12-tiden åkte vi till Haninge för att möta upp Svärmor (syskonens mamma) på centrum för att strosa lite innan vi skulle över till Svärmormor (kan man säga så? Haha!) på middag.
Jag köpte nya strumpor och faktiskt så har jag handlat de första bebiskläderna nu. Sååå spännande! Innan har jag bara fått en massa saker av andra, nu vågade jag köpa mina första egna plagg till Minikotten. :D
Gick runt i ett lyckorus. :)

Vi träffade även på Haninge-S och hennes karl på centrum. Kul att se henne igen. :)

Väl hemma hos Svärmormor så fick vi världens godaste mat, som alltid hemma hos henne, och lite fika. Jag tror att vi alla var lite trötta, för det blev väldans tyst efter middagen en stund. Haha!

När vi väl begav oss hemåt så åkte vi förbi Maxi och storhandlade mat inför nästa vecka. Passade på att köpa lite gott gott också. ;)
Resten av kvällen så spelade vi spel och skrattade så att käkarna fick kramp! Herreminje vad roligt det var. Var längesen jag skrattade så mycket. :D
Blev en sen kväll, tror jag somnade runt tvåtiden.

Söndag:
Tog sovmorgon och sov till 10. Var trött och det var grått ute så kändes inge kul att gå upp.
Alla sov lite längre imorse så det var ingen fara. Vi åt frukost tillsammans och sen kom Sambos bästis över, då passade vi på att spela lite igen, så att vi kunde skratta ännu mera. :)

När syskonen och syskonbarnet skulle åka hem så kramades vi alla hej då. Direkt efter att de gått så passade jag och Sambo på att storstäda, det blir rätt smutsigt med både barn och massa folk hemma. :)
Jag letade fram julpyntet och passade på att pynta när det ändå var renstädat. Det blev så fint!
Älskar att ha ljusstakar i fönstrena och små värmeljushållare överallt. :D

Så nu sitter jag och väntar på att killarna ska komma hem från sitt lussekattletande, så att jag hinner umgås lite innan jag ska åka till Familjen i Märsta och äta adventsmiddag. :)

Summan av kardemumman är att jag haft återigen, en skitbra helg! :D

På återseende!

KOMMENTARER:

  • Sabina säger:
    2011-11-27 | 17:53:19

    Underbart med helger eller hur;)



    Kraaaaaaaaaam

Kommentera inlägget här: