~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Mitt egna privata helvete.

Kategori: Vardagen

Okej jag fattar. Gravida kvinnor blir illamående. I get it.
Jag förstod aldrig innan HUR illamående man kunde bli.
Jisses alltså.
Vissa dagar funkar skitbra, andra är helt kassa.
Idag är en kass dag.

Började med att vakna upp en timme för tidigt för att jag var tvungen att spy. Helt tomt i magen.
Kändes bättre, sov en stund till. Vaknade slutgiltigt och klev upp och åt lite vaniljyoghurt till frukost. Som såklart kom upp.
Borstade tänderna. Spydde.
Notera att tre kräkningar inom loppet av 1 timme INTE är roligt.

Åker till jobbet, alldeles skakig, känner mig svimfärdig. Rädd för att spy i bilen.
Klarar mig fram till kontorets toalett. Spyr.

Ville seriöst dö lite.

Nu är klockan snart lunch och jag har druckit 4 glas vatten och fått i mig en risifrutti.
Känner mig fortfarande rätt skakig och matt.

Men det är väl så när man när man väntar på något gott....

Får hoppas att det ger med sig efter lunch, kan ju inte påstå att jag är direkt sugen på kyckling och ris. Plö.

Nu ska jag trycka i mig 5e glaset vatten. Har märkt att dricker jag vatten så mår jag inte så illa. Då.

På återseende!
Kommentera inlägget här: