~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Underbar helg. :)

Kategori: Vardagen

Har haft en skitbra helg utan illamående eller andra krusiduller. :)

I fredags for jag och mamma iväg på en shoppingrunda som hette duga! Vi var i Jakobsberg, Barkaby och Kista Gallerian. Jag var ute efter höstjacka, vinterjacka, vinterskor och mammakläder.
Hittade allt förutom ett par byxor som passade. Antingen satt de för löst i benen eller såg ut som mormorsmamelucker eller så var de för tajta. Illa.
Det är en jäkla brist på butiker som säljer snygga mammakläder! Blev tipsad om Polarn och Pyret, men svimmade nästan av priserna på deras kläder. Aldrig i livet.

Det är i princip bara H&M som säljer mammakläder och vissa plagg kan man väl säga att de inte var sådär jättesnygga. :P

Men jag hittade som sagt det mesta som jag behöver, så jag var nöjd efter några förtvivlade timmars letande.
Efteråt åkte jag hem med mamma och bjöd in mig själv på middag hemma hos dom. :)

På kvällen kom J hem till oss och umgicks en stund, men jag var så otroligt trött efter den långa dagen att jag var oartig och somnade i soffan! Fan vad jag skämdes! Trevligt sällskap liksom! :(
J, hoppas att du inte tog illa vid dig, du vet att jag inte är så otrevlig på riktigt. ;)

På lördagen så for jag in till stan för att möta upp Haninge-S på en lunch! Jättemysigt var det med fint väder och jag har inte träffat Haninge-S på ett helt år så det var på tiden! Har saknat henne. :)
Vi hittade ett jättemysigt café på Drottninggatan som hade asgoda sallader. Där satt vi och mumsade och pratade i några timmar. :)
Sen var jag tvungen att åka tillbaka hem för att börja förbereda middag eftersom vi skulle få Storebrorsan på besök. Även det var jättetrevligt. Jag och min bror kan prata rätt mycket och rätt länge. :)

När bror for vidare så lade vi oss i soffan jag och Sambo för att kolla på film. Halloween i all ära så blev det skräck. Eller, ja, det är det vi alltid kollar på. ;)

Vi gick och la oss rätt tidigt ändå för båda var trötta. Låg och snackade strunt i sängen och skrattade så sängen hoppade. :)

Tidig uppstigning blev det på söndagen, vaknade redan vid åtta. Sambo åkte iväg till Haninge för att träffa lite kompisar och jag stannade hemma och pysslade lite. Satte mig och kikade på tv i min ensamhet och bara njöt.
Hela söndagen var en lugn dag, vi gjorde middag tillsammans och satt och spelade lite spel tillsammans på kvällen.

Nu är det måndag igen och förhoppningsvis går veckan snabbt så att det snart är helg igen. :)

Så nu är det dags att återgå till jobbet, här kan man inte sitta och lata sig. ;)

Ha det bra!

KOMMENTARER:

  • Puff säger:
    2011-10-31 | 20:30:05

    http://www.rafsen.se/rafsen-till-mamma/ <--- hyfsad kostsamt men VÄL värt cashen. Har ju lite som skräpar här hemma, vi får se till att ses så du kan prova och se om det är nåt att ha.

    Tradera är annars ett hett tips.

  • Mija säger:
    2011-11-01 | 08:34:23
    Bloggadress: http://mijauz.blogg.se/

    Det största problemet är nog storleksmässigt, vet inte alls vilken/vilka storlekar jag ska köpa, därför vågar jag inte riktigt beställa kläder. Vill kunna prova och snabbt lämna tillbaka om jag är missnöjd.

Kommentera inlägget här: