~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Bättre humör.

Kategori: Vardagen

Nu har jag lugnat ner mig efter utbrottet mot Försvåringskassan.
Fick tag i min handläggare där, som för övrigt är rätt kass, för hon kunde inte alls förstå varför jag inte fått min sjukpenning. Så tar det henne en hel dag att kolla upp vad som hänt, för hon skulle höra av sig först imorrn tidigast. Miffo.

Nåväl, jag drog borsten genom håret, kladdade på lite färg i ansiktet och åkte iväg till Eurostop för att tänka på annat.
Gick in på H&M och kikade lite, men köpte bara en nagelfil. Sen gick jag vidare till Kicks och köpte ögonbryns- och ögonfransfärg. Man kan ju roa sig med sådant nu när man bara väntar. :)
Ska be min J att hjälpa mig att färga, skönt att slippa sminka sig liksom.

Till sist gick jag in på Maxi och handlade lite i förberedande syfte inför förlossningen. Handlade salta kex, nyponsoppa och festis. Har ju hört att sånt är bra att ha med sig. :)
Sen köpte jag även småflaskor med schampo, balsam och tvål. Handlade även nya tandborstar och sånadär småbehållare så att även Sambo kan ta med sig tvål och schampo. Ni kanske har förstått att jag är rätt pragmatisk av mig och planerar en massa? That's how I work, gillar att vara så förberedd jag kan vara. För jag kan ju inte planera själva ploppandet av bebis, då vill jag att allt annat ska funka smidigt. :)

Nu när jag kom hem igen så åt jag lite honungsmelon, jordgubbar och en fralla. Var hungrig som få!
Tänkte lägga mig ner i soffan och kolla på Simpsons nu, bara lata mig. För att jag får. :)


Småpyssel att sysselsätta sig med. :)



Min kära J, om du läser detta, I need you! :)



Stackars er som får se dagens outfit på en gigantisk Mija. ;)


Måste även tillägga att jag var ju och fikade med Lillasyster, Storebror och Storebrors flickvän igår, då fick Minikotten en present av Lillasyster. Åh vad jag blev glad! Snälla, fina Lillasyster, som jag älskar dig!
Måste även få skryta med att Lillasyster tog körkort igår, på första försöket! Du är bäst! <3


Titta vad fina, Minikottens första skor! <3


Men nu ska jag faktiskt lägga mig ner, jag har en Liten som karatesparkas i magen när jag sitter här framåtlutad vid datorn, det uppskattas inte eftersom det är lite trångt där inne. :)

På återseende!

KOMMENTARER:

  • Malin säger:
    2012-04-26 | 16:20:09
    Bloggadress: http://mallutten.bloggplatsen.se

    Vilka söta skor!! =) Det är ju en så himla kul grej att ha kvar även då de blir större! =) KRamar

  • jennica säger:
    2012-04-26 | 17:43:42

    å jag älskar dig, massor massor massor!!! :D tack för igår var riktigt trevligt.. :D <3

  • Janet säger:
    2012-04-27 | 00:07:52

    Du är så vacker min Mija <3



    Haha! Jag vet, fan Mija ta min teledfon och låt mig Bara få tillbaka den när du kan vara med och övervaka så att smsen kommer rätt! Fattar inte hur man lyckas?? Nä inte lika mkt ångest på samma sätt, men hyfsat. Som tur var så jobbade Nilla och PJ igår och de var en bra avledning och lyckades pigga upp Janet ganska bra ändå :)

    Men som sagt- Hur i hela världen lyckas jag gång på gång? Det borde finnas "Janet- lås" på alla telefoner ungefär som det finns alkolås på vissa bilar ;) Puss!

  • ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥ säger:
    2012-04-28 | 09:25:54
    Bloggadress: http://www.melissasprinsar.com/

    åh nu är du verkligen stor gumman! gu va magen har växt =) så himla fin är du <3



    sv: ja tycker som dej att de är mer ett bra tecken att man kan erkänna/prata om att man faktiskt mår dåligt och att man just kan prata om de så har man kommit en bra bit på vägen så inget dåligt i de alls!



    va söt du är vännen <3 jag gör mitt bästa =)

    Kram

Kommentera inlägget här: