~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Förrädisk promenad!

Kategori: Vardagen

Ännu en dag med fint väder och värme, det måste man ju utnyttja!
Jag går förvisso på promenad i princip varje dag (kanske inte när det ösregnar, men lite duggregn stoppar inte mig) och idag var verkligen inget undantag.
 
Jag skrev ju i mitt tidigare inlägg att jag tycker väldigt mycket om mina gympaskor. Det gör jag, absolut, men jag tycker inte att dessa skor passar till alla kläder. Jaaa, lite ytlig måste man väl få vara trots att man ser ut som en nybliven förstagångsmorsa?
Så jag passade på att rota igenom förrådet när jag hämtade vagnen, så hittade jag mina gamla gymskor som är svarta. Har inte använt dessa på flera år, eftersom jag använde dessa på gymmet. (Har inte styrketränat på 4 år)
 
Glad blev jag och tassade raskt ut med Embla i släptåg i vagnen.
Gick och njöt och passade på att ta några bilder så att ni skulle bli avundsjuka på min fina promenadmiljö.
 
Mmm, ååååh, varmt och fint och doftar natuuur.....
 
(Direkt efter jag tagit denna bild så anföll en geting mig, jag skrek som
den kvinna jag är och skuttade omkring, ingen såg mig och vi lämnar
det i en parentes) Titta så vackert! Typ träd, gräs och sånt!
 
När jag kommit en lagom sträcka hemifrån, typ en halvtimme i rask takt så insåg jag att jag dog lite av smärta. Jamenvisst, jag hade fått världens största blåsa på hälen! Jävla gymskor är just gymskor och inte promenadskor. Jag vände hemåt och haltade som en skadesjuten hare.
 
 
Förrädarna! Och ett blekfläskigt ben, men låt inte det ta fokus från
den hemska skon!
 
När jag gått typ i en kvart så insåg jag att jag faktiskt lagt promenadskorna under vagnen. Duuuh.
Jag hade ju faktiskt varit lite förutseende ändå. Kanske börjar bli vuxen? Dock tog det mig en hel plågsam jäkla kvart och en blåsa större än Europa på hälen att minnas detta.
 
Hej fulskor, det är insidan som räknas och ni är bäst. :)
 
Så jag tassade upp till Ica och köpte mig en välförtjänt lunch. Inte nyttig, men god.
Nu ska jag sluta tråka ut er med mina små upplevelser. Men mer spännande blir det inte när man är mammaledig.
 
Mmmm. Lunch. Glaaargh.
 
Så 90 minuter senare satt jag hemma med en sovande bebis och en god lunch. :)
Nu ska jag påbörja middagen istället.
 
Tjo på're!
 
 
 
Kommentera inlägget här: