~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Lite stolt ändå.

Kategori: Vardagen

Idag är det 2 månader och 2 dagar sen som Embla slets ur min mage med hjälp av kejsarsnitt.
Idag vägde jag in på samma vikt som jag hade i de första veckorna som gravid. Det betyder att jag tappat 14 kilo på två månader. Det tycker jag ändå är helt okej, jag är väl inte den som är direkt känd för att tappa kilon som jag tappar nåt i golvet typ. :P
 
Har ju promenerat nästan varje dag (minst 5 ggr i veckan iaf) och då har den kortaste promenaden legat runt en timme, oftast blir det längre för att det helt enkelt är skönt att vara ute.
Så nu tänkte jag faktiskt fortsätta neråt på vågen. Jag är ju en riktig godisråtta, är sötsugen nästan jämt. Men nu ska jag försöka att skära ner drastiskt på allt sött. Gör jag det så kommer det säkerligen gå ännu lättare att tappa några kilon till eftersom jag under denna period inte ätit särskilt bra mat och ätit rätt mycket godis men ändå gått ner.
Det bekräftar min teori litegrann att så länge du rör mycket på dig så förbränner du det mesta. :P
 
Nåväl. Jag känner mig lite mallig nästan som ändå blivit av med "lite" överskott, är dock långt ifrån nöjd. Kroppen ser ju inte ut som förr, vill gärna få tillbaka lite figur. Känner mig som Barbapappa just nu, degig och lite lätt rosa. :P
 
Men blir en promenad senare i eftermiddag, jag har en Liten plutt som slocknade totalt i soffan nu, hon har sovit halvdant några nätter nu. Drömmer mycket och blir ledsen och ligger och vrider och vänder sig. Det enda som hjälpt är om jag smeker henne i håret och håller hennes lilla hand. Då sover hon gott. Min lilla stjärna.
 
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och kolla OS-simningen. Min älsklingssport. :)
 
På återseende!
 
 
 

KOMMENTARER:

  • ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥ säger:
    2012-08-02 | 12:34:23
    Bloggadress: http://bambi.alltforforaldrar.se

    Åh, jag var alltid sötsugen när jag ammade (nu vet jag inte om du ammar) och det satt kvar sen! Men det är ju superbra att du är ute och promenerar! :)

    Svar: Jodå, ammar gör jag! Ibland känns det som att jag inte gör annat om dagarna ;)Tack tack! :)
    Mijauz

  • Gaymasen säger:
    2012-08-06 | 15:27:00
    Bloggadress: http://gaymasen.se

    Jag har simmat mycket förut så jag gillar också simningen mest, och tennisen. Simhoppen är roliga också. :D

    Skrattade även åt "tappa kilon som jag tappar nåt i golvet", såg framför mig hur du tappar bebben i golvet. Hehe. ;-)

    Åh men blus är ett fint ord. Det låter så... mjukt! Haha. Och jag säger ofta tjusigt och döhäftigt, så jag är väl lillgammal då. ;-)

Kommentera inlägget här: