~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Det okända.

Kategori: Mija undrar/funderar

Okej, så jag och Embla skulle över till min lillebror idag och hälsa på.
Han har ju flyttat och blivit granne med oss, han bor tre portar ifrån oss (så jag kan spionera på honom och hans tjej genom vårt lilla fönster i vardagsrummet, men så obehaglig ska jag väl inte vara....jämt....hehe...he...)
 
Iallafall, vi pratades vid och bestämde att jag skulle komma över med lunch, jag promenerade med Embla till Ica och plockade ihop varsin sallad till oss.
När vi kommer innanför dörren hos lillebror så spänner sig Embla som en pinne i min famn.
Helt tyst blir hon och stirrar med stora ögon.
 
Sen. Börjar. Hon. Tokskrika.
Alltså, hon har nog aldrig skrikit så hysteriskt som hon gjorde. Vad jag än lockade med eller sjöng så fungerade det inte. Hon var verkligen helt utom sig. Det rann stora tårar och hela ungen var svettig och röd.
Jag blev skiträdd att hon gjort illa sig, men både jag och lillebror undersökte henne och hittade inget.
Nåja, vi fick helt enkelt strunta i lunchen, så jag klädde på den hysteriska ungen och gick hem.
Direkt när vi kom utanför porten så blev hon tyst igen.
Hon gnolade lite och pratade med mig när jag hade henne i famnen.
Väl innanför vår egen dörr så var hon helt sig själv igen, busig och skrekskrattade som hon brukar.
 
Fattar ingenting?
 
Jag skickade sms till lillebrorsan om att Embla var som förbytt och skojade med honom att han säkert har fullt med spöken hemma som Embla såg. Jag tror ju att bebisar ser saker vi "vanliga" inte ser, eftersom dom är helt fördomsfria. Ja, det är en helt annan diskussion som jag kan gå in på en annan gång.
Fick iallafall svar av brorsan "Jag har säkert helvetesporten öppen hemma hos mig. Skulle vara typiskt min tur" - HAHA!
Jaaa, med tanke på hur jag och Sambo hade det i huset vi bodde i, i Akalla så skulle jag inte bli förvånad. (Är du nyfiken på vad jag menar så kan du leta i arkivet vid typ mars-april 2010 tror jag det är...)
 
Så nu kanske Embla är nästa Terry Evans och ser spöken och grejer. Hahah!
Det Okända - här har ni en ny kandidat som kan komma och leta spökerier.
 
Bebisen som talar med andar....(eller skriker åt dom, your choice)
 
 
Kommentera inlägget här: