~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Kan ni hjälpa mig?

Kategori: Mija undrar/funderar

Jag skulle behöva lite hjälp för nu har jag gått här och funderat för mig själv vad tusan det är som händer.
 
Det är så att jag de senaste 3 dagarna fått en massa småsår på händerna. Sånadär nästan papercuts som svider satan när man precis fått dem och som dödar en lite när man tvättar händerna eller diskar.
Det jag behöver hjälp med är teorier på vad som gör att jag får dem.
 
Alla sår har kommit i olika situationer. Iförrigår fick jag ett sår på vardera pekfinger när jag kommit hem från en långpromenad med mamma. Jag märkte att det sved som tusan på händerna precis när jag kommit innanför ytterdörren. Jag hade då bara burit upp ligginsatsen till vagnen (med tillhörande barn i) och plockat upp nycklarna ur väskan. Först trodde jag att jag skurit mig på något i väskan. Men jag grävde inte med båda händerna efter nycklarna och jag har nycklarna i ett eget fack. Inget vasst där i.
 
Såret på tummen fick jag igår kväll. Jag förberedde Emblas nattmål, dvs jag hällde i kokat vatten och ersättningspulver i en flaska. När jag skakade flaskan så kände jag att det sved på tummen. Och sedär, fasiken, ett nytt sår! Försökte tänka på vad jag gjort de senaste minuterna. Det enda jag hade gjort var att byta blöja på Embla, sätta på henne en pyjamas och sen fixat flaskan. Emblas naglar är klippta och filade, så det var inte hon heller. Blöjan, pyjamasen och flaskan har inga vassa kanter att riva sig på. :P
 
Och nu fick jag mitt senaste sår, bara några minuter sen! Jag har precis duschat, står och torkar mig när jag ser ett långt sår på sidan av vänster handen. Jag har inget vasst i duschen, har bara duschat av kroppen, tvättade inte håret. Finns liksom inget jag kunde rivit mig på.
 
Just det! Nu när jag sitter här och skriver så kommer jag på att i torsdags fick jag de första såren, jag var påväg hem från Märsta C, när jag hade träffat Jobb-S. Går och håller i vagnen och märker att det gör ont på tummen. Då har jag fått två nästan som skärsår på tummens insida, eller hur ska jag förklara? På fingeravtrycket liksom.
Det enda jag hade gjort då var att promenera, hålla i vagnen. Var kom dessa sår ifrån liksom?!
 
Någon som har en förklaring åt mig? Börjar ledsna som tusan att ha ont på mina stackars händer nu.
Är det någon som sakta men säkert försöker ha ihjäl mig? Riktigt sakta menar jag. ;)
Näe, jag fattar verkligen ingenting. Tycker det är så udda att det kommit så många sår på kort tid och i olika situationer. Jag kanske håller på att självspricka? Haha!
 
Lägger in lite bilder. Men innan ni gnäller, ja, skitdålig kvalité på vissa bilder och vissa av såren har ju nästan läkt igen helt. Men så att ni förstår på ett ungefär vad vi snackar om.
 
       
Jag kanske bara är extremt klumpig och fattar inte ens själv att jag typ skär mig på kaffekoppen, lakanen, blöjan, Emblas ögonfrans, soffbordet och ja...ni fattar. Men det låter liksom inte rimligt.
 
Hjälp?
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Laura säger:
    2012-09-10 | 14:03:41
    Bloggadress: http://mywaytoahealthylife.blogg.se/

    Din hud kanske reagerar så nu när luften ute börjar bli kallare? Fråga om hjälp på apoteket, finns säkert någon bra kräm som kan lindra :)

    Svar: Ja, jag har ju fått torr hud, kan man få rivsår av klimatförändring alltså? Tack för tipset dock :)
    Mijauz

  • Sabina säger:
    2012-09-10 | 17:23:17
    Bloggadress: http://Http://grewe.blogspot.com

    Mijauz jag skar mig fettmycket på fingertoppen av låset på grinden på Öppnaförskolan. Sjuuuukt vass.

    Fundera på hur du öppnar där för det gjorde satfläskont!!! Och gjorde i ett par tre dagar.

    Kraaaaaaam å hoppas benet är bättre idag.

    Svar: Jo, låset där märkte jag tidigare! Livsfarligt ju! Benet mår bättre tack, har t.o.m kommit ut på promenad idag :)
    Kraaaaam!
    Mijauz

  • Therese säger:
    2012-09-10 | 20:00:55
    Bloggadress: http://nyutsidaa.blogg.se

    Tack för din kommentar :)
    Joo men du har iaf börjat, och det kommer funka!
    Socker är ju stora boven till min fetma och säkert för många andra med, så en jäkligt bra början att utesluta det!
    Lycka till, kommer så kanonbra för dig! =)

Kommentera inlägget här: