~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Andra andningen.

Kategori: Vardagen

Hmm. Jag undrar om min blogg hamnat i andra andningen?
Den har varit rätt förminskad i antalet besökare, inte konstigt alls med tanke på att jag är urdålig på att uppdatera.
Men igår hade jag ökat antalet läsare så att vi nästan var uppe i samma styrka som tidigare.
Har jag återuppstått från de döda? :P
 
Andra dagen på inskolningen idag. Embla blir bara modigare och modigare. Hon går ifrån och leker hur bra som helst utan att ha koll på mamma och pappa hela tiden. Det känns betryggande.
Det enda hon knölar med är att sova på förskolan.
Hon är van att sova egen säng och att det är lugnt och tyst. Här sover dom allihop i ett rum och det knölas och pratas och skriks.
Embla vill absolut inte sova utan hellre prata med alla kompisar och krama på den som ligger bredvid.
 
Detta är ju egentligen ingen katastrof med tanke på att hon kommer gå så korta dagar på förskolan. Hon kommer gå fyra dagar i veckan mellan kl 9-14.15. Jag jobbar ju bara deltid och har en så pass bra lön att jag inte behöver jobba mer än så. Fördelen med att vara kontorsråtta. ;)
 
Men jag känner att den här veckan blir tung för min egen del. Först inskolning som blir mellan 9-14, 15 nånstans sen direkt gå och jobba efter det. Man blir lite slö i skallen.
Men det är bara den här veckan förhoppningsvis. ;)
 
Annars så pysslar jag för fullt med föreberedelserna inför vårt bröllop. Det är en månad kvar nu. Jisses.
Jag har massa smågrejer att pyssla med såhär i sista sekund. Äntligen har jag hittat någon som hjälper mig med min frisyr dessutom. Jag var rätt stressad över den biten, men nu löser det sig!
 
Så om en månad byter jag efternamn och blir en riktig svensson. Haha! Det hade jag väl aldrig kunnat tro. ;)
 
Näe, nu kanske man ska återgå till jobbet här.
 
Toodels!
 
Kommentera inlägget här: