~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

En ny era.

Kategori: Vardagen

Nu har allvaret dragit igång ordentligt här. Vi hade första inskolningsdagen på förskolan för Embla idag.
Jag har gått och gruvat mig för den här dagen. Oroat mig, funderat, målat upp skräckscenarion och allt som en orolig förstagångsförälder.
 
Det gick faktiskt riktigt bra! Embla stormtrivdes, tog kontakt både med barn och pedagoger, skuttade omkring där på avdelningen och klämde och kände på alla leksaker. Hon blev så pass modig att hon t.o.m kunde springa in i ett annat rum utan varesig mamma eller pappa med. Dock kom hon ju tillbaka för att checka läget, att vi inte lämnat henne. :)
 
Så nu har den största spänningen släppt för mig och jag känner mig helt slutkörd. Men ändå sitter jag här på kontoret i vanlig ordning. Så jäkla skönt att man kan flexa med tiden och jobba på eftermiddagen nu när jag vill vara med på inskolningen.
 
Annars så är jag glad över att sommarvärmen bestämde sig för att stanna kvar ett tag till. :)
Jag kände att jag inte var redo för höst än.
 
Nu ska jag fortsätta här, men ville bara ge er ett litet livstecken i vanlig ordning. :)
 
Toodels!
Kommentera inlägget här: