~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Helgen.

Kategori: Vardagen

God morgon!
Känns som att halva dagen redan gått eftersom Liten bestämde sig för att vakna redan vid 5.30 imorse. Väldigt ovanligt i min familj ska jag säga, vi som annars brukar sova till 7.30 i vanliga fall. Så det var uggleringar under ögonen som var på modet idag bestämde jag.
 
Har haft en underbar helg i alla fall! Känner mig alldeles upplyft av bra sällskap och roliga aktiviteter. :)
 
I fredags så mötte vi upp Vallentuna-A efter jobb och dagis. Vi tog en fika hemma hos oss och pratade inför-bebis-snack. :)
Så underbart att få dela med sig av sina egna upplevelser inför A's kommande bebis som är beräknad i början av januari. Har nog aldrig längtat så mycket efter en bebis näst efter min egen då. ;)
På kvällen var jag och Embla ensamma eftersom Maken åkte ner till O'Learys och hade man-date med sin kompis T. :)
Jag och Embla satt i soffan med täcke och kudde och myste hela kvällen. Helt underbart!
 
lördagen så lekte vi hemma på förmiddagen och efter lunch så lämnade vi över Embla till sin mormor. Jag och Maken åkte iväg för lite egentid. Vi for till Solna och gick på Fjärilshuset, det var en utmaning för mig eftersom jag hatar allt i insektsväg. Men som jag skojade på vägen dit så måste man ju "fejsa sina demons" ;)
Det blev en mysig rundvandring där och jag överlevde alla flygfän. ;)
Vi åkte vidare till Solna centrum och rekade lite julklappar och tog en fika. Efter det for vi till Restaurang Backstugan och åt en fantastiskt god middag. :)
Det var en jättemysig eftermiddag/kväll och vi var hemma tidigt så att vi hann umgås med Embla innan sovdags.
När Embla somnat så såg vi en apokalypskomedi som hette This is the end. Många roliga skådisar var med och den var skitbra! :)
 
I söndags (igår) så skickade jag iväg Maken med Embla till frisören eftersom Embla mer och mer börjat likna ett troll. Haha! Passade på att storstäda när de var iväg och sen kom P och hämtade upp mig. Vi åkte iväg och handlade lite och hade världens mysigaste eftermiddag tillsammans. Jag har köpt lite småsaker inför mitt pyssel av julklappar till familjen.
Efter middagen hemma så kom J över på fruktsallad och lite lek. En lugn kväll och en helt fantastisk helg.
Har träffat mina bästa kompisar, alla tre på en helg. Det är inte vanligt. ;)
Så nu ska vi styra upp en middag eller så alla fyra tillsammans, det var alldeles för länge sen!
 
Så nu är det dags att ta tag i den här nya veckan. Ska sätta mig och knappa lite löner och bokföring, men tror att jag måste koka mig en kopp kaffe först. Är lite trött. :P
Hoppas ni andra har haft en bra helg. Nästa helg är det första advent, ska bli spännande att julpynta hemma och se vad som hinner gå sönder inom loppet av en grisblink.
Embla är en energisk liten person som gärna pillar på allt. ;)
 
           
Vi.                                            Jag.
 
 
                
Före.                                    Efter. ;)
 
 
Kommentera inlägget här: