~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Hej nytt jobb.

Kategori: Vardagen

Första dagen på nya jobbet avklarad. Började egentligen redan i fredags men då hade vi planeringsdag och inga barn var på förskolan.

Så idag gick jag tillbaka till den yrkesrollen jag började mitt yrkesverksamma liv med. Pedagog på förskola. Har inte arbetat inom omsorgen sen 2009.
Det kändes märkligt att jag föll så naturligt in i den rollen igen trots mott fleråriga uppehåll.
Direkt började man välja sina ord, få barnen att öppna sig och tänka steget längre med allt man sa och gjorde.
Det kändes bra :)

Det kan nog bli en bra hösttermin detta. Det känns ändå kul att vara tillbaka :)

Annars så mår vi bara fint. Jag och Embla har haft en riktigt bra helg tillsammans med Soulmate. Vår gemensamma favorit kan man kalla honom då Embla är förälskad hon med ;)
Vi tre verkar ha hittat "vårt sätt" att leva ihop. Det funkar bra och det känns inte framtvingat eller påtvingat. Nu har ju planeringen satt igång för något som är mer genuint och stort. Och varenda en cell i min kropp dansar en glädjedans! Det har aldrig känts mer rätt tidigare. Det här är så det ska vara! Vi tre är bästa trion, helt klart!

Nu sitter jag här, supertrött efter en intensiv dag, i soffan och ska kolla lite serier. Har fått netflix ordnat åt mig. Ingen är gladare än jag ;)

Toodels!
Kommentera inlägget här: