~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

När man gör allt annat...

Kategori: Vardagen

När man gör allt annat än det man ska göra... ;)
 
Favoritlukt: Nybryggt kaffe på morgonen. Inget doftar så gott!
 
Favoritfärg: Lila!
 
Favoritkänsla: När man kramar om en människa man saknat mycket och bara står och håller om varandra hur länge som helst. Ingen vill släppa taget och håller man lite hårdare så svarar personen och håller också hårdare. Den känslan! 

Favoritväder: Solsken och lagom varmt, som i början av sommaren, när allt precis blommat ut och hela livet känns så lätt. :)
 
Favoritögonblick: När Embla springer emot en med öppna armar och ropar "Min mamma!! Jag älskar dig" och så får man en mysig barnkram. Seriöst. Mitt hjärta spricker. (Och ja, jag har en grym förkärlek till att kramas om ni inte förstått det, haha!)
 
Favoritord: JAMENVISST, JASSÅ?! :)
 
Favoritlåt: Just nu spelas allt med Gavin Degraw varje dag, flera ggr om dagen. Känslan i magen av den musiken. <3
 
Favoritfilm: Men lägg ner, kan inte bara välja en enda film! Typ Paranormal Activity, Braveheart, Aliens, Rovdjuret, The Conjuring, Natural Born Killers, Edward Scissorhands, Exorcisten, Dawn of the Dead, Evil Dead, Austin Powers - Goldmember...ska jag fortsätta? ;)
 
Favoritkonstnär: Är inte direkt originell men jag ÄLSKAR Salvador Dali.
 
Favoritscen i film: Fightingscenen mellan en Predator och en Alien i AVP-filmen. Fy fan vad det är grymt! Två av mina absoluta favoriter mot varandra. Det är gåshud!
 
Favoritcitat: "Det finns bara ett slags framgång, att leva sitt eget liv på sitt eget sätt"
 
Favoritårstid: Tidig sommar.
 
Favoritbok: Precis som filmerna, finns så sjukt många. Typ allt av Kepler, det mesta av Stephen King och Dean Koontz. John Ajvide Lindqvist, Marian Keyes, biografier...jag slukar det mesta. :)

Favoritmat: Lax, kyckling, kött....äh. Är inte så kräsen. ;) 

Favoritdryck: Vatten och kaffe.
Kommentera inlägget här: