~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Detta med spontanitet.

Kategori: Vardagen

Den här veckan har varit händelserik i mild benämning!
Första arbetsveckan är avklarad och det har gått riktigt bra enligt mig själv. Jag tycker att jag smält in bra, tagit för mig och visat att jag inte är rädd för att arbeta.
Givetvis har jag ådragit mig en bautaförkylning såhär i slutet av veckan, men det räknade jag lite med. Så helgen har bestått utav febertoppar, hosta, snuva och knarkande av halstabletter.

I torsdags så var det Sabatonkonsert i Uppsala. Som jag längtat hela sommaren! Det var ju Soulmate som bjöd mig på den konserten, underbara människa. Han hade aldrig sett Sabaton live tidigare. Han blev inte besviken. De var precis lika fantastiska som alltid!

Jag började känna av förkylningen redan i torsdags och smittade givetvis Soulmate också. Men trots denna kavalkad av hostande och snörvlande så slog vi slag i en sak som vi pratat om ett tag nu. Något som vi sagt "vi tar det till hösten" om hela tiden. Jag antar att hösten är kommen.
Soulmate är nu titulerad min Sambo.
Nu bor vi tillsammans. Jag, Soulmate och Embla. Egentligen ingen större skillnad än ett större datorbord, en stor dator, min förlust av en garderob och sovsällskap varenda natt istället för typ varannan. Soulmate har varit i princip boende här ett bra tag nu, han har tillbringat mer tid här än på södra sidan om stan.

Det känns väldigt naturligt, inte läskigt på något sätt. Han hör hemma här. Vi tre är ett team. Och jag känner mig genuint lycklig. En känsla av att allt är precis som det ska vara. Jag har hittat rätt.

Nu ska jag bara ta kål på den här förbaskade förkylningen så jag är redo för en ny arbetsvecka. En vecka där jag kommer få krama om den person som ger mig det bästa pirret i kroppen, varje dag. Den känslan. Totalt bäst.

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: Jag är lyckligt lottad.

Kommentera inlägget här: