~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Eh ja.

Kategori: Vardagen

Sitter här och knappar på kåmputtern och dundrar musik på onormalt hög volym som vanligt. Som sig bör en tisdag som denna.
Blev väckt vid fyra imorse. Det är INTE okej. Lite skruttig är man ju.
Dessutom var det INTE okej att bli väckt av att ungen bajsat ner sig totalt. Typ tio liter bajs ända ner till fotknölarna. Förstå självmordskänslan när man fick torka sånt innan ögonen knappt öppnats typ mitt i natten.
Inte skulle vi somna om efter det heller. Det skulle gosas katt, sjungas och sen började lilla barnmagen att kurra efter frukost.
Jahapp, det var liksom bara ge med sig och lämna den där lagom varma och gosiga sängen.
Jag slängde längtansfulla blickar fyllda med kärlek mot sängen när jag satt som en slapp hösäck i köket och försökte äta en frukostmacka. Om man ändå bara hade kunnat ramlat tillbaka och sussat gott i sisådär trehundra timmar till.
 
Nåväl. Här är jag. Tre koppar kaffe senare. Vaken, men det är knappt.
Ikväll ska jag träna. Och gå och lägga mig i tid. Jag tror jag behöver lite sömn. ;)
Imorgon lämnar jag över Embla till hennes pappa. Har magknip redan. Hon har varit hos mig så länge nu att det kommer bli tufft för henne med omställningen. Och för mig med. Jag trivs ju att ha henne hemma. Maratonbajs till trots.
Nåväl. Får låna henne lite på torsdag eftermiddag och på fredag på dagen. Så jag ska nog överleva.
 
Näe, man kanske skulle ta och fortsätta med sitt här?
Idag är man inte tuff ska jag berätta. Men det kanske inte är någon nyhet?
 
Jamen, jobb var det ja.
 
Toodels.
Kommentera inlägget här: