~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Lite musik.

Kategori: Vardagen

Har ju nämnt tidigare att jag anser att detta år har varit/är ett bra konsertår. Kvantitetsmässigt är det mer spelningar än på länge, men jämför man med min tonårsperiod så var jag och såg kanske 10 konserter på ett år. Då var man förvisso och såg allt möjligt. :)
 
Men i år är det riktigt bra band man väljer att lägga pengar och tid på. :)
 
Konsertåret i år ser ut som så
 
Gavin Degraw 9/3

Nine Inch Nails 10/5

Metallica 30/5

Det jag har att se fram emot nu är

Sabaton 21/8

Ghost 26/9

In Flames 6/11

Funderar fortfarande om jag ska ge Pearl Jam en chans den 28/6. Är lite tveksam fortfarande. Vet att jag skulle ha sällskap dit. Men jag vet inte. Längesen jag lyssnade på dom faktiskt.

Min förhoppning är att det kommer fler konserter i år. Skulle hemskt gärna se att Muse kommer tillbaka till Sverige, jag har sett dom två ggr redan, men missat de senaste två konserterna de hållt i Stockholm. :/

Men kommer det inga fler bra band så är detta en rätt gedigen lista för i år. :)

Kommentera inlägget här: