~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Ledig torsdag.

Kategori: Vardagen

Det är ju aaaashärligt att Embla och jag är lediga idag. Och att jag får ha henne hos mig idag, normalt sett är ju torsdagarna mina barnfria dagar. Men eftersom det är röd dag och jag är ledig så fick jag ha henne så hennes pappa kunde jobba. :)
 
Vi hade ett jätteroligt kalas igår med Familjen. Embla blev jättelycklig över att få blåsa ut ljus på tårtan och öppna massa paket. Jag hade ju köpt en doktorsväska åt henne och det blev en ren succé! Vi lekte doktor resten av kvällen och Embla gjorde en undersökning av sin mamma och konstaterade att "mammas hår mår dåligt". Haha!
 
Vi var hemma sent och Embla somnade inte förrän vid halv tio! Sånt händer inte i vanliga fall, det var endast undantag för födelsedagsfirande och att vi är lediga idag. :)
Jätteskönt för vi hade sovmorgon till kvart över åtta imorse.
 
Så vi har bara tagit det lugnt här hemma än och tänkte väl göra det resten av förmiddagen.
Efter lunch så går vi ut en sväng och leker så vi får lite frisk luft och solsken.
 
Ikväll kommer Emblas pappa och hämtar henne, då har jag inte henne förrän på söndag eftermiddag. Kommer nog sakna ihjäl mig lite.
 
Min syster kommer på besök ikväll efter middagstid, ska bli skönt att sitta och prata lite strunt över en kopp kaffe. :)
Och senare ikväll kommer Soulmate efter jobbet. Har inte träffat honom på fyra dagar så jag har abstinens!
Men nu får jag umgås med honom heeeela helgen. Känns bra i hjärtat. :)
 
Imorgon är det Metallica!!! Förstå euforin?! Ska bli så jävla roligt. Det är helt sjukt. Har ju velat se dom live i hur många år som helst nu. Äntligen är det min tur! :D
Det är bara galet. :)
 
Men nu ska jag brygga mig lite mer kaffe. Kan inte gå utan. :)
 
Doktor Embla at your service! :D
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: