~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Vad hände?

Kategori: Vardagen

Okej. Så jag hämtade Embla från dagis och vi gick direkt och handlade lite.
Vi satt och njöt av varsin Piggelin i den 26 gradiga skuggan. :O
När vi sörplat isglass färdigt så lekte vi en stund i lekparken här utanför. Embla var oerhört fascinerad av en skalbagge. Det skulle petas med pinne och fingrar på den stackars lilla varelsen.
 
Helt plötsligt säger Embla "Embla ska döda skalbaggen"....
Eh va? Nej?
 
Håller jag på att uppfostra en framtida psykopat här eller?
HAHA!
 
Jag höll mig för skratt (det var inte lätt) och försökte med min allra pedagogiska stämma förklara för ungen att man inte får döda. Titta, leka, känna och allt det där, men inte döda. HAHA!
Sjukt.
 
Nästa veckas onsdag fyller Embla två år. Två hela år har hon berikat mitt liv med sin närvaro.
Det är helt fantastiskt.
Mitt liv var fattigt innan Embla. Jag är precis som alla andra föräldrar, men jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan denna lilla person.
Hon är helt enkelt bäst, mitt lilla psyko. ;)
 
Nu sitter hon, nyduschad, och tittar på favoritdvdn, Pingu.
Ska strax göra lite äggröra och bacon till oss. Inte världens gourmetmiddag, men det var det Embla bestämde att vi skulle äta och idag får faktiskt hon bestämma.
 
Så ja. Trevlig helg!
 
Mitt lilla psyko. <3
 
 
 
Kommentera inlägget här: