~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Själslig kärlek.

Kategori: Vardagen

Nu när hösten kommer smygande runt hörnet så blir jag alltid så mysig av mig. Jag måste lyfta upp humöret med sådant jag älskar mest, flufftofflor, hallonte, en bra skräckbok och givetvis musik!
Utan musiken är jag ingenting.

Spotify har snurrat på här ända sen jag kom hem, det är några få låtar som fått gå om och om igen för att jag helt enkelt kände för det.

Kvällens themesongs i oordning:

Queen - Crazy Little Thing Called Love.
Veronica Maggio - Måndagsbarn.
Slipknot - Snuff.
Lars Winnerbäck & Melissa Horn - Som Jag Hade Dig Förut.
Lars Winnerbäck - Elegi.
Muse - Undisclosed Desires.
Muse - Butterflies And Hurricanes.
The Baseballs - Bleedin' Love.
Lady Gaga - Paparazzi.
Rise Against - Hero of War.
Säkert - Allt Som Är Ditt.
Queen - Who Wants To Live Forever.
Erik Hassle - Hurtful.

Det är fler låtar än så, men jag orkar inte skriva ut alla, det där är de som snurrat flest gånger tror jag. :)
Kan tipsa om att alla ballader med Muse är väldigt "höstiga", men jag varnar er, man kan lätt få en tår i ögonvrån för det är oerhört vacker musik. :)

Nu ska jag ta sista cigaretten för kvällen, det märks att det är höst när man får dra på sig koftan på kvällen när man ska stå ute på uteplatsen. :P

Över och ut.

KOMMENTARER:

  • Puff säger:
    2010-08-31 | 21:27:58

    Ahmen.. asså, Don't Stop Me Now måste väl ändå klämmas in på listan med va? Annars är jag inte med.

  • Sabina säger:
    2010-08-31 | 22:44:17

    Hela inlägget känns lixom mysigt, jag får en härligt känsla i hela kroppen;)

    Här har vi inte gjort ett dyft på hela dagen, jag nästan längtar till jobbet ;)

    Kraaaaaaaaaaaaam

  • Mija säger:
    2010-09-01 | 09:03:01
    Bloggadress: http://mijauz.blogg.se/

    Puff - Det rullade sjukt mycket Queen här igår, men pallade inte skriva en helt egen lista tillägnad dom. ;)



    Sabina - men eller hur? Jag var jättemysig för mig själv igår, en perfekt vardagskväll, hann med massor hemma och ändå jobbade jag över igår. Det är liiiite bra med höst ändå. ;)

    Saknar dig på jobbet! Kram

Kommentera inlägget här: