~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Jag undrar...

Kategori: Mija undrar/funderar

Okej, ni får typ tycka att jag är asknäpp. Men keep an open mind please.
Jag kommer inte uttrycka exakt vad jag menar, men nu tänkte jag bara informera om lite konstiga händelser som skett här hemma hos oss på senaste tid.
Man kan bli lite fundersam och snurrig.
 
Men de senaste veckorna så har detta hänt:
 
  • Fjärrkontrollen till dvd-spelaren har försvunnit två gånger. Båda gångerna har jag hittat den längst ner i Emblas leksakslåda. Embla får absolut inte leka med kontrollerna, hon är 5 månader så hon kan inte lagt den där själv och INGEN som varit hemma hos oss har lagt den där....okej?
  • Emblas babysitter används väldigt mycket då hon älskar att sitta och gunga i den. När vi tar upp henne ur den så knäpper vi upp själva bältet, så att det ska vara lätt att sätta i henne igen. Flertalet gånger när man ska sätta i henne så är bältet knäppt. Ehm...vi har ju alltid öppnat det när vi tagit ur ungen....vem är det som går och knäpper det igen?
  • Embla har en liten nattlampa i vårt sovrum som man tänder genom att knäppa ganska hårt på själva lampan. Den har varit tänd flertalet gånger när jag kommit in i rummet mitt på dagen. Katterna kan inte tänt den, då de inte kan sitta bredvid den och de kan inte trycka så hårt.
  • Det har börjat knäppa och småbanka lite i köket. Exakt vad som låter vet vi inte. Oftast om kvällarna när vi själva sitter i vardagsrummet och man inte kan se in i köket. Då brukar det vara som att någon lite försynt bankar i typ arbetsbänken eller kylskåpsdörren.
  • Det har även börjat låta om nätterna som att någon stänger toalettlocket på lilla toaletten. Skumt. Katterna är aldrig där inne och det är inte från grannarna det låter. Det är något som börjat nu. Någon kissnödig hustomte som gör sina behov mitt i natten?
  • Vi kan ibland få riktiga kyliga "vindpustar" i köket, trots att vi varken har fönster öppna eller ens en vädringslucka. Faktum är att vi inte ens har en vädringslucka i köket. Var kommer kalluften ifrån?

 

Det är ett litet axplock av vad som hänt de senaste två-tre veckorna.
Man vill ju hoppas att det inte är vad man misstänker.

Tankar på detta?

KOMMENTARER:

  • ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥ Tävling Pågår säger:
    2012-11-13 | 08:36:51
    Bloggadress: http://www.melissasprinsar.com/

    fan va sjukt! om vi ses tar vi en fika på stan va vette fan om ja vågar komma hem te er haha ;)

  • Eva säger:
    2012-11-27 | 20:36:34
    Bloggadress: http://detspokar.blogg.se

    Du är inte alls knäpp. Jag har själv varit med om liknande saker och kan bara konstatera att det finns en massa konstigheter som vi inte kan (eller vågar) ta till oss.
    Jag tror till att börja med att har man en gång råkat ut för sånt här så kan det tyvärr bli svårt att bli av med det. Eftersom det inte är kopplat till ett spöke som hemsöker en viss plats, utan "något annat" som är kopplat till en (eller flera) person/er. Det innebär att man kan åka tvärs över jordklotet och ändå bli "uppsökt".
    Det som kan hjälpa är att hela sig själv på djupet och bli starkare, då blir man mer motståndskraftig mot sånt här. Det finns även terapeuter som jobbar lite mer "andligt" och kan rensa upp lite energimässigt så man klarar sig bättre.
    Så fort jag hinner ska jag skriva lite mer om detta på min blogg.
    kram!

Kommentera inlägget här: