~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Julegris.

Kategori: Vardagen

Åh hej.
Här sitter en stoppad julgris och skriver. Hehe.
Har ätit julmat två dagar i rad nu och ikväll blir det tredje gången gillt!
Efter idag måste jag nog laga mat, för såhär kan vi inte fortsätta. ;)
 
Julafton var fantastisk i år. Embla var så glad hela dagen och kvällen och alla fick så himla bra julklappar!
Julklapparna från oss var en hit!
Jag har ju pysslat ihop en massa skoj som jag lagt i en korg, alla par fick en var. Det var varsin bok, smaksatt kaffe, egengjorda ljuslyktor, smoothies in a jar, egensydda tepåsar och egengjord bodyscrub som doftade lavendel. Oj, ja och en mörk choklad var åt alla.
Det har tagit mycket tid men varit så jäkla skoj att pyssla ihop! :)
Vi åt massa mat, for ut till mormors grav och tände ljus och på kvällen lånade jag lillebrors hund och gick ut en promenad med Embla och min mamma. Jätteskönt. :)
 
Igår tog vi en slappardag och städade lite hemma och bara latade oss. Sen gick vi hem till Familjen på eftermiddagen och åt julmat igen och umgicks.
 
Idag har Emblas mormor lånat Embla och var ute och lekte på förmiddagen så att jag kunde träna lite och duscha ifred. De kom hem lagom till lunch och nu sover Embla. När hon vaknat ska vi gå över till Familjen igen på middag. Min moster och mina kusiner kommer från andra sidan stan och dom har vi inte träffat sen i påskas, så det ska bli skoj. :)
 
Imorgon ska vi träffa C och Edith så tjejerna får leka lite, sen har jag tvättstuga på kvällen. Det är allt som är planerat.
Helgen är rätt oplanerad den med, får se vad man hittar på.
 
Nyår ska iallafall firas med C, T och Edith här hos oss. Lite god middag och skitsnack, så bli jättemysigt. :)
 
Näe, nu ska jag dricka upp dagens fjärde kopp kaffe. Sov så jäkla dåligt inatt så kaffet behövs!
 
Hoppas ni haft en bra jul!
 
Toodels!
Kommentera inlägget här: