~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Ett patetiskt försök.

Kategori: Vardagen

Dagen kunde inte ha börjat sämre. Först bli väckt av åskan som var tvungen att dundra så att fönstren skallrade. Inte okej.

Sen att en människa gör allt för att försvåra och medvetet är elak gör en inte gladare. Denna helg som kommer har varit planerad med festligheter för min del, ett väldigt bra tag nu. Alla har vetat om mina planer. Att man då undanhåller information och försöker förstöra för mig är bara patetiskt.
Din lilla obetydliga räka! Är det på denna nivån vi ska ha vår kommunikation och samarbete så kan du förstå att du startat ett krig du kommer att förlora.
Jag står rakryggad och jag står inte ensam.
Det destruktiva försöket att göra livet surt för mig bara för att du känner att du måste, det kommer inte funka.

Jag har hållt tand för tunga länge nu, resonerat och kompromissat för att det ska vara så smidigt som möjligt. Men det jag fått tillbaka är bara omöjligheter och fula knep.
Nu jävlar tänker jag hugga tillbaka. Nu har du väckt djävulen i mig. Du ska bara veta hur stark jag blivit under detta året. Du ska bara veta hur mycket jag är villig att kämpa för att få ha min familj som jag vill ha den. Och att exkludera dig är inget jag har problem med.
Du är lika betydelsefull som en begagnad, sur disktrasa. Du är en torr daggmask i mina ögon.

Man ska aldrig påbörja något man inte kan slutföra.
Och man ska aldrig tro att man kan bråka med en upprörd, temperamentsfull, finsk mamma. Watch it.

Jag är igång. Jag är stark. Jag är inte ensam. Och jag vinner. Förstå det.

Kommentera inlägget här: