~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Ledig dag.

Kategori: Vardagen

Igår kväll såg jag fram emot denna efterlängtade fredagsmorgonen. Jag såg framför mig hur jag vaknade av fågelkvitter och solsken, utvilad och klockan skulle absolut runnit förbi niostrecket.

Jag vaknade strax efter sju, sömndrucket huvud med sprängande huvudvärk och förstod inte alls varför jag inte kunde somna om.
Hej då sovmorgon.
Låg dock kvar ett bra tag, orkade inte röra kroppen mer än någon centimeter i taget. Slet till mig min bok och tänkte läsa mig sömnig men det ville sig inte.

Istället har jag bokat in en lunch med A och T i Väsby Centrum till halv tolv. Absolut inte fy skam det heller.

Så nu sitter jag här i pyjamas på balkongen och intar min traditionsenliga bautakopp kaffe och ska strax börja göra mig iordning för att dra iväg. Ska hinna med lite nödvändig shopping innan lunchen tänkte jag.

Halv tre hämtar jag min älskade unge från förskolan och sen börjar helgen på riktigt.

Solen skiner och verkar lova mig varmt väder så idag skippar jag jeansen och kör på kjol.
En ledig dag som denna vill man känna sig fin :)

Näe, ska sörpla i mig kaffet och sen ta en dusch, duscha bort veckans dagissmuts!

Ha en trevlig helg, det ska jag se till att ha!

Kommentera inlägget här: