~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Tröttisdag.

Kategori: Vardagen

Idag är både jag och Embla trötta.
Blev smått försenad från jobbet när jag skulle hämta Liten, gjorde en sväng på två däck på vändplan utanför förskolan och sprang in. Till min lycka var Embla glad och sprang omkring och lekte på gården, men bröt ihop totalt när vi skulle åka hem.
Ungen hade ingen ork alls och bara grät när jag lagade mat. Hon orkade bara äta lite grönsaker. Så nu ligger vi i soffan och tittar på Bamse.
Hur ska hon orka resten av veckan om hon redan är helt slut?

Vi pratar om Soulmate varje dag, jag är inte ensam om att sakna honom hela tiden. Embla tänker, saknar, längtar och pratar hon med. Baby, kom hem nu. Vi längtar såååå efter dig!

Jag har fått mer timmar på jobb så snart är jag uppe i 75%, jag som bara skulle jobba 68% ;)
Ska eventuellt ta på mig ett resursansvar också eftersom jag har erfarenheter sen tidigare.
Verkar som att de planerar att ha kvar mig längre än vad mitt vikariat täcker ;)
Vi får se vad jag själv känner. Vill jag fortsätta som pedagog?
Får känna av läget under hösten nu.

Näe. Nu ska jag ta och dricka upp min enorma kopp kaffe och fortsätta gosa världens finaste Embla.

Toodels
Kommentera inlägget här: