~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Respekt.

Kategori: Vardagen

Det jag respekterar mest hos en människa är när de kan be om ursäkt från hjärtat. Att man faktiskt inser att man betett sig tokigt och erkänner detta.
Fick faktiskt ett telefonsamtal av Trafikläraren där han bad om ursäkt och bad mig att glömma hans beteende tidigare idag.
Självklart är jag inte en sämre människa och bad om ursäkt tillbaka att jag missat informationen som han gett mig i tisdags.

"Vi är inte mer än människor" - sa Trafikläraren.
Jag håller med honom, ingen är perfekt.
Tack för att jag får göra misstag ibland och tack för ursäkten. Jag har en helt ny respekt för denna människan.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2011-03-30 | 18:45:09
    Bloggadress: http://generoso.blogg.se/

    Words!

  • Sabina säger:
    2011-03-30 | 19:47:12

    Önskar att jag bara kunder trycka på GILLA knappen. Såååå bra att det blev så, för shit va besviken jag blev på han.



    Önskar att en å annan skulle kunna växa upp lite på jobbet.



    Kramkramkram fina

  • Mija säger:
    2011-03-30 | 19:51:17
    Bloggadress: http://mijauz.blogg.se/

    Sabina - jag kände mig så otroligt lättad när han ringde och bad om ursäkt, det bevisar liksom första intrycket om honom - att han inte är född i farstun liksom. :)



    Haha! Ja den andra borde verkligen ta och lära sig, självinsikt kan ju vara en bra grej att utveckla? ;)



    Kraaaam bästa!

Kommentera inlägget här: