~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Kanske istället...

Kategori: Vardagen

Jag är världens tönt.
Jag kan få dåligt samvete för att jag är så negativ här på bloggen hela tiden. Grejen är att man är ju överpositiv och glad hela dagarna på jobbet, så då måste man ha ett litet hörn där man kan stå och svära och sparka grus när man känner för det. Bloggen är mitt hörn.

Men jag tänkte kompensera det med detta inlägg. :)

Nu ska jag lista saker som gör mig lite extra glad:

* När man möter någon (helt random människa) som ler och hälsar. Det är så ovanligt nuförtiden!

* Folk som kastar sitt skräp i soptunnor. Seriöst, hur många kastar inte sitt skit direkt på marken?! Då blir man nästan chockad när någon tar sig tid att gå de där extra 3 stegen till soptunnan!

* När äldre par fortfarande håller handen när de går på stan. Jag och Sambo ska bli ett sånt par, två russin som sitter ihop!

* Föräldrar som skrattar hjärtligt och har roligt med sina barn när de handlar/åker kommunalt/är på bibblan/promenerar/leker i lekparken. Åh vad jag älskar ljudet av ett äkta skratt! <3

* Hjälpsamma människor. Om jag ser att någon har problem att få upp en dörr, inte orkar bära alla matkassar eller inte förstår hur parkeringsautomaten fungerar, så vill jag gärna hjälpa till, för i en sån situation skulle jag själv bli väldigt tacksam för lite hjälp! Sånt gör mig skitglad!

* Lite vardagshumor. Att småprata och fnittra lite med kassörskan på Maxi, skojas lite med brevbäraren på jobbet eller önska grannen en trevlig dag. Sånt gillas mycket! Man ska våga ta sig tid att vara social, även om det gäller någon halvminut eller så. Det gör mycket för humöret.

* Kramar. Att ge någon en kram, antingen för att man är glad att se personen, eller bara för att. Spelar ingen roll. Folk borde kramas mer. Man mår bra av närhet!

* Djur. I nästan alla dess former. Att stanna och klappa en liten mopsvalp man möter på gatan, eller komma hem till sina rufsiga, nyvakna sofflejon är underbart! Djur gör så att man blir glad och mår bra. Ser jag någon som är extra kärleksfull mot sitt husdjur så blir jag jätteglad. Jag brinner för djuren och deras rättigheter.

Så. Blev ni inte lite mer positivt inställda till gamla PessimistMija va? :)

Nu ska jag knapra på mina cashewnötter och dricka saft på jobbet!
På återseende!


Titta vilken söt upp-och-ner-katt! <3


Kommentera inlägget här: