~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Med ena foten i graven...

Kategori: Vardagen

Vi har sjukstuga hemma. Sambo är förkyld. Och vi alla vet ju vad det innebär när en man är riktigt förkyld.
Han är ju faktiskt i princip döende. Det är nästan så att han börjar plita på sitt testamente.
 
Embla har också varit pipig och gnällig idag, hoppas inte att hon också börjar bli sjuk för då skjuter jag skallen av mig (överdramatisering).
Hon har varit rätt jobbig två dagar i rad nu, hon vill absolut -inte- sova och skriker sig fördärvad när hon håller på att somna. En annan som redan har tinnitus sen innan har trumhinnor som vill rymma ur öronen när hon sätter igång.
Idag fick faktiskt Sambo ta över en stund trots sin dödssjuka. Jag behövde en paus från dreggelmaskinen med de höga tonarterna. Och sedär, att hon fick komma bort från mig en stund gjorde susen. Hon somnade i Sambos famn. Så nu sover hon snällt i vår säng. Tack och lov.
 
Annars så är det rätt lugnt.
Planerna för veckan ser ut som så:
 
Måndag (idag): Rymma hemifrån, ner till optikern för den årliga synundersökningen, middag hos Familjen och sen kvällspromenad med Pip-Lisan.
 
Tisdag: Än så länge oplanerad.
 
Onsdag: Embla ska få 3-månaders vaccinationen. Uscha. Jag. Får. Panik.
Katterna ska få sin årliga vaccination. Inte. Lika. Mycket. Panik.
 
Torsdag: Kanske springer förbi Öppna förskolan på förmiddagen, sen ska jag på samtal i stan på eftermiddagen.
 
Fredag: Oplanerad.
 
Helgen: Oplanerad vad jag vet.
 
Lugn vecka. Vi får se om man hittar på något skoj de dagarna som än så länge är tomma på bokningar.
Jag skulle behöva komma iväg och handla lite leksaker till Embla, hon har totalruttnat på babygymmet, men vill gärna ha saker att tugga på och dreggla ner, så sånt måste införskaffas. Kanske får bli till helgen.
 
Näe, nu ska man kanske ta och plocka lite här hemma när bebisen äntligen är däckad.
Vi avslutar med en låt tycker jag:
 
 
Nostalgimusik. :D

Tjillevipp!
 
 
Kommentera inlägget här: