~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Pruppa.

Kategori: Vardagen

Jag är totala motsatsen till solstråle idag.
Fan alltså.

Förkylningsblåsa i munnen, tokjävlaont i ena ögat, satt och spolade ögonen igår med ögondroppar. Fan i helvete vad ont det gjorde. Det blev lite bättre, men nu är det på gång att börja svida och tåra sig igen.
Har ont i ryggen och näsan är som alltid täppt.
Jag är en hemsk, gravid, surpuppig kvinna idag.
Trött är jag också.

Jag pallar inte att upprätthålla en vanlig vardag känner jag. Jag skulle må så mycket bättre av att få vila. Vara hemma. Hinna sova. Hinna packa inför flytten. Hinna massera upp alla knutar i ryggen. Hinna gå på gravidgympan.
Inget sånt hinner jag.

Det enda som hinns med är jävla jobbet, jävla städning hemma, jävla känna-efter-hur-sur-och-dåligt-jag-mår.
Näe. Jag hoppas man glömmer alla negativa känslor inför nästa graviditet i framtiden. För som jag är nu så vill jag aldrig mer vara gravid. Det är inte så jävla skoj hela tiden.

Det enda som är skoj är längtan efter bebisen. Längtan, kärleken och samspelet när Minikotten sparkar och gör sig hörd. Men jag vill hellre ha min bebis i min famn, färdigbakad och klar, än det här med att bära runt nåt i magen.

Men nu ska jag seriöst sluta klaga. Jag har blivit värsta pessimisten. Usch.

Hoppas den här dagen går fort.
Kommentera inlägget här: