~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Födelsedag och tjockis.

Kategori: Vardagen

Igår var det full rulle hela dagen, så jag hann inte alls kika in.

Onsdagar är lite heliga då Sambo alltid är ledig då, så jag vill ha ut så mycket som möjligt av dagen.
Vi storstädar alltid tillsammans på onsdagsförmiddagarna och igår var inget undantag, men det märks att det är sommarvärme, man blir svettig av minsta lilla!
Ja, jag blir ju svettig för att jag är tjockis också. ;)

Vi åkte iväg till Upplands Väsby Centrum när vi var färdiga hemma. Lillebror fyllde nämligen 22 år igår, så vi letade födelsedagspresent åt honom. :)
Jag köpte ett presentkort på Bio åt honom och Sambo hittade en asgrym tröja på New Yorker med en mops på. Haha! Min lillebror är besatt av mopsar, det har han varit sen han var liten. :)
Sambo hittade även en tröja åt sig själv, efter mycket om och men.
Jisses vilken kräsen karl jag har, han provade säkert 15 st olika tröjor och skjortor innan han nöjer sig med en helt vanlig svart t-shirt med lite vita detaljer på ärmarna. Haha!

Själv vaggade jag in på HM, rotade sönder deras Mammaavdelning, provade två tunikor på 3 minuter och valde den ena. Sen var jag klar, lite skillnad där. ;)
Hoppas dock på att slippa använda den så länge till. På tisdag är det igångsättning som gäller, om bebis inte behagar att komma innan. Så hur som haver så är vi tre i denna familj nästa vecka. Dock känns det väääldigt långt borta eftersom varje dag är en plåga. :P

När vi for hem från Väsby så ringde Sambos ena chef, han var på väg hem till oss. Han köpte nämligen vår gamla tvättmaskin och tillhörande torktumlare. Jag har tyckt att maskinerna varit på tok för otympliga då vi inte har världens största badrum.
Ska köpa en toppmatad tvättmaskin som tar mindre plats. Sen torkar jag tvätten ute på balkongen på sommaren och på ställning i taket i badrummet på vintern. Miljösmart. :)

Vid middagstid så traskade vi över till Familjen för att fira lillebror. Mamman min var sååå snäll när jag kom dit, så hon ordnade ett iskallt fotbad åt mig. Vi kan säga såhär, värmen är inte snäll mot mina fötter och vrister. Har ett par gympaskor som passar och får knappt in mina fossingar i mina tofflor. Haha!

Det bjöds på jättejättegod smörgåstårta och fika. Lillebror blev jätteglad över alla sina presenter. Han fick rätt mycket kläder, men han är så tacksam för han passar i allt. :)

På kvällen när vi traskade hem vid tio-tiden, så var det fortfarande såpass varmt att man inte behövde någon varm tröja. Så underbart!

Idag är en mindre skoj dag. Sitter hemma själv, lyssnar på musik och gömmer mig i vardagsrummet. Försökte mig på att sitta på balkongen och sola lite, men vår balkong har blivit kidnappad av en JÄTTEstor geting. Den surrade runt och skrämde skiten ur mig var tredje minut, så jag får snällt vänta på att Sambo ska komma hem och döda den.

Har även blivit lovad en promenad ikväll, en långsam sådan, tillsammans med Sambo. Han ska rasta mig så jag får lite frisk luft. ;)
Imorgon har jag sista tiden hos barnmorskan. Ska tvinga henne att göra en hinnsvepning på mig. Nåt måste hända nu. Vill inte bli igångsatt på tisdag, vill föda innan!

Näe, nu ska jag ta en Piggelin (världens bästa graviddrog, jag lovar) och lata mig lite till här.

På återseende!



"Festklädd" och svullen. Men glad ändå. :)




Världens bästa lillebror. ♥


Kommentera inlägget här: