~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Dan före dopparedan!

Kategori: Vardagen

Hallojs!
 
Utvilad och glad sitter jag här i min ensamhet medan ungen sover middag. :)
Embla sov hos sin mormor och morfar inatt så jag och Maken har fått sova ensamma och båda sov som klubbade sälar. Så underbart skönt!
 
Tänkte dra en helgresumé i vanlig ordning.
 
I fredags var det en helt vanlig dag med jobb och dagis. Sista dan innan ledigheten.
På kvällen kom Makens bästis över och umgicks med oss, Embla blev dödsförälskad och ropade efter "Bobin" hela kvällen. :)
Jag passade på att gå ut och träna på kvällskvisten medan killarna och barnet lekte.
Killarna satt och spelade tv-spel när Embla somnat och jag fick lite ensamtid. Väldans skönt!
 
"Bobin" sov över till lördag, det första Embla sa när hon slog upp sina blå var "Bobin?!" så hon hade minsann koll på att han var kvar. :)
Jag for iväg på förmiddagen för att fixa de sista julklapparna. Det var skönt att få allt klart, i sista sekund som vanligt. ;)
När jag kom hem så åt vi lunch tillsammans och jag och Embla roade oss medan killarna fick lite tid på tu man hand.
Det hände inte så mycket mer den dan, slog in julklappar, fixade middag och badade Embla typ.
Vi hade en jobbig nattning som tog lång tid, så hela kvällen försvann, jag och Maken som hade planerat en mysig filmkväll bara vi. :/
 
Igår, söndag så gick jag ut tidigt på morgonen och körde ett mördarpass med lillebror. Springa backe och grejer. Skittufft men jätteskoj!
Embla och Maken gick ut och lekte med Emblas kompis Edith och hennes pappa. Så jag passade på att tvätta lite och sånt när jag kom hem och dom fortfarande var ute.
Hann slå in de sista julklapparna igår också, så nu är allt klart inför julafton.
På eftermiddagen hämtade Embla mormor henne och vi åkte till Uppsala för att gå på bio med lillebrorsan och hans tjej och storebrorsan och hans tjej. Vi åt middag tillsammans och sen såg vi Hobbit 2 i 3D. Den var jättebra, men lite väl uttragen kanske. Fick rumpvärk av att sitta still i 2,5 timmar!
 
Sen hände inte mycket mer än så, innan vi gick hem på kvällen så gick jag över en snabbis med lillebrorsans tjej till dom för att låna en klänning till julafton. Superfin!
Att jag kan låna kläder av henne är helt galet, för ett halvår sen hade det varit en omöjlighet. Nu lånade jag en klänning i storlek S och den passade jättebra! :)
 
Så mitt nyårslöfte i år blir att träna. Träna, träna och åter träna. Jag ska forma kroppen precis som jag vill ha den! Är så jäkla taggad inför thaiboxningen också som drar igång i januari! :D
 
Näe, nu ska jag brygga mig en kopp kaffe här och bara lata mig medan ungen sover.
 
God Jul allihop!
 
Kommentera inlägget här: