~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Kvav onsdag.

Kategori: Vardagen

Detta väder börjar gå en lite på nerverna. Jag tycker om värmen, men att det är så kvavt dödar mig. Kläderna klibbar fast och svetten rinner så fort man rör på stortån på ett ungefär.
Jag har tappat all motivation till träning just nu, för jag orkar seriöst inte röra på mig.
Jag får ångest för att jag inte tränat, och jag får ångest när jag tänker på att köra ett rejält pass när det är såhär äckligt svettigt. Snacka om ond cirkel.

Jag måste seriöst komma igång. Detta går inte.

Har precis varit över och lämnat Embla till sin pappa. Dagen idag består av tvättstuga och storstäd. Sen får jag över S hit på en kaffe och senare ikväll kommer J hit. Ska bli oerhört skönt med lite vuxet sällskap utan att ha ungen hemma. Jag vet att det låter hemskt, men idag ska det bli skönt att bara vara jag.

Längtar till helgen. Då är det J's födelsedagsfest med rockabillytema. Har gått och längtat ett bra tag nu! :)
Har t.o.m planerat att ligga bakis hemma på söndag. Haha!

Annars så har känslan från igår inte avtagit. Jag är fortfarande fundersam. Får inte riktigt allt att gå ihop på ett sätt som är förståeligt.
Är det mig det är fel på?
Är jag något man behöver gömma för omvärlden?
Jag vet inte. Jag går med dessa tankar för mig själv för det går inte att diskutera det just nu. Det blir bara fel.
Jag borde vara mer säker på min sak, och på detta överlag. Men spelreglerna verkar ju ändras från dag till dag och jag hänger inte med i de svängarna.
I min värld ligger alla kort på bordet. Öppet för hela världen att beskåda.
Jag skulle kunna vara ännu mer öppen, ropa ut allt så att alla hörde. Så känner jag. Men där är det inte samma våglängd.

Nåväl. Jag trodde man ändrades när man blev 30. När man ska anses vuxen.
Men det finns samma känsliga tankar som det fanns för en yngre version av mig. Den där lilla gnagande jävulen som påstår att man inte är riktigt tillräcklig. Det är dumt att lyssna på den lilla rösten. På något sätt gör den sig iaf hörd.

Nu ger jag mig. Har ordbajsat klart. För stunden. Ska gå och hänga i tvättstugan istället!

Kommentera inlägget här: