~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

En plöonsdag

Kategori: Vardagen

Den här dagen är dömd till att bara vara bajs. Punkt.
 
Embla sov skitdåligt igår kväll, när hon vaknade och hysteriskt grät så förstod jag att nåt var fel. Ungen var stekhet och klagade på ont i öronen. Så hon fick tillslut Alvedon av mig och hon somnade gott i min säng. Kändes ju lagom kul.
Imorse var hon pigg igen och feberfri, så jag lämnade över henne till hennes pappa så att jag kan få lite gjort idag. Har tvättstuga, ska storhandla och svepa med dammsugaren lite hemma efter jobb.
Jag var väldigt tydlig med att om Embla mår dåligt under dagen så kan jag med glädje hämta henne så får hon vara hos mig.
Vill inte vara ifrån henne om hon är sjuk, då vill jag vara där och ta hand om henne.
Så jag går lite med en klump i magen för att jag oroar mig över henne.
 
Blir Embla sjuk nu så får vi ställa in kalaset som vi ska/skulle ha på lördag. :(
 
Det känns bara plö idag. Humöret är verkligen nere i skorna idag.
Känner inte någon glädje alls.
 
Man måste väl ha sådana dagar också antar jag, för att kunna uppskatta de bra dagarna.
 
Kanske vänder det under dagen, men just nu är jag i fas med vädret. Grå och glåmig. :P
 
Näe. Nu ska jag sluta sitta här och ordbajsa negativitet.
 
Toodels.
Kommentera inlägget här: