~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Ja så är det.

Kategori: Vardagen

Ett sårat ego är alltid ett sårat ego.
Sådant som betyder något för mig är petitesser för andra, det förstår ju jag. Försöker att vinkla perspektivet mitt så att jag inte snöar in mig på mitt eget.

Men jag kan ju inte låta bli att undra och fundera.
Och i alla tankar så blev det ändå att självförtroendet tog sig en törn.
En liten tagg etsade sig fast och gör lite ont.

Jag ska ge upp detta analyserandet och ge efter för att uppsöka trygghet och bekräftelse och leva i nuet. Det verkar vara det som krävs av min annars så planerande person.
Men det är inte lätt. Och det är inte lätt när man inte vet vad framtiden har att ge en. Eller ta ifrån en.
Att beblanda sig i mitt liv innebär beblandning även i mitt barns liv.
Det kräver stabilitet och en försäkran om att saker och ting kommer att vara bestående.

Äh. Jag orkar inte ens tänka mer.
Nu tar jag paus i jobbet och går ut och springer.
Tar en paus från att vara mig för en stund.
Kommentera inlägget här: