~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Jahaja!

Kategori: Vardagen

Nu sitter jag och Embla här i soffan, trötta och mätta. Pingu visas givetvis på tvn. Som alltid.

Vi har haft en jättefin helg! Känner mig nöjd och glad och det tror jag Embla är hon med.
I fredags hämtade jag Embla som vanligt på dagis och vi lekte ute. Soulmate kom över strax efter middagen och vi hade en lugn kväll tillsammans.

I lördags skulle vi egentligen åkt ut till Wenngarn på Barnens dag, men det blåste så jäkligt att vi struntade i det. Istället åkte vi till Väsby Centrum så Soulmate kunde handla linser och så passade vi på att äta lunch där och handla lite. Väl hemma så bakade jag och Embla en päronsmulpaj. Embla har upptäckt att det är kul att baka så jag uppmuntrar henne gärna! Däremot får hon inte äta sånt i överflöd. Pajen i lördags tyckte hon ändå inte om.
Vi gick ut och lekte efter middagen och bjöd även hem Emblas mormor och morfar på pajfika. :)

I söndags så for vi till Skansen och körde en heldag där. Det var oerhört mysigt och Embla hade väldigt roligt. Hon uppskattade att få springa omkring och kika på djuren :)
Det var skönt att få vara ute hela dagen, det var perfekt väder dessutom.

Idag blev det bakning igen efter dagis. Embla älskar ju att kladda med degen, så vi bakade sega havrekakor med choklad. Väldigt mäktiga kakor, så vi lär bjuda bort de flesta ;)

Nu ser vi fram emot en bra vecka!
På fredag ska jag dessutom fira midsommarafton med en hel hög bra människor, vi ska grilla, dricka öl och spela spel. Ser fram emot det som fan!
Mija ska bli lite på örat ;)

Nu ska jag ta och göra en kvällsmacka här!
Toodels!



Sega havrekakor :)



Embla fikar på Skansen.



Jag. Bara.

Kommentera inlägget här: