~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Lite frånvarande

Kategori: Vardagen

Som sig bör så har jag varit rätt frånvarande från bloggen nu under midsommarhelgen, men jag lever så att ni vet. :)
 
Hade en så fantastisk midsommarafton! Det blev en succé att dra ihop ett gäng och grilla!
Vi blev alltsomallt 12 pers som grillade och umgicks, det var alkohol inblandat för de flesta och det var en jättetrevlig kväll med massa god mat, godis, prat och skratt! Jag hade så himla skoj hela kvällen.
Jag och Soulmate ramlade hem vid halv två-snåret och båda somnade direkt. Haha!
 
På lördagen åkte hjärtat mitt och jobbade (fy fan, hade inte jag klarat) och jag låg kvar som en död apa hela dagen hemma. Tyckte det var en prestation att duscha och gå och handla lite. Vid femtiden rörde jag mig hem till Familjen och svullade middag tillsammans med mina bakfulla bröder. Haha!
Var hemma redan vid halv åtta och var lite mer död.
Som tur var fick jag hem Soulmate på kvällen så jag fick världens bästa sovsällskap. :)
 
Var lika död under söndagen och tog mig inte ens ur pyjamasen på hela dagen.
Låg i soffan och kollade dåliga tv-program och käkade ostbågar. Hade med andra ord ingen karaktär alls. Usch.
 
Idag har det varit andra bullar. Har jobbat, städat, handlat och hunnit träffa Embla hemma hos hennes pappa så jag fick en ordentlig dos av bus och gos!
Soulmate kommer hit ikväll och så får jag ha honom helt för mig själv hela dagen imorgon då båda är lediga. Ska bli mysigt. :)
Imorgon kommer även en sprillans ny diskmaskin hemleverad till mig, så slipper Soulmate leka kitchenbitch och diska för hand här. ;)
 
Fick även ett roligt samtal idag när jag var och hälsade på Embla.
Ska på jobbintervju nästa veckas torsdag, har sökt en deltidstjänst som barnskötare på en förskola strax utanför Märsta. Tjänsten ligger på 68%, det passar mig perfekt. :)
Så det ska bli spännande. :)
 
Nu står maten i ugnen, ska strax ta ut den, äta lite och sen ska jag träna. Få bort det dåliga samvetet över allt skit jag goffat i mig under helgen och att jag knappt rört mig en millimeter.
Bara köra på! Imorgon på kvällen ska jag och Soulmate träna tillsammans, köra ett boxpass. Ska bli skoj. :)
 
Näe, maten var det ja. Och en kopp kaffe på det. :)
 
Toodels!
Kommentera inlägget här: