~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Måndagsbarn

Kategori: Vardagen

Vi verkar ha kommit in i en period där både jag och Embla är konstant trötta men ändå så strular sömnen.
Det har varit flertalet nätter i rad nu då Embla knölat och vaknat flera gånger.
Inatt gick det dock bättre. Ungen somnade redan vid åtta igår och vaknade en gång. Imorse när alarmet ringde så vaknade jag tröttare än en överkörd apa och Embla vägrade helt sonika att vakna. Hon fick ligga kvar till kvart i åtta sen var jag tvungen att väcka henne. Stackarn var helt slut.
Upp kom vi och iväg till dagis och jobb.
 
Tänkte dra igenom helgen eftersom jag inte haft tid att blogga.
 
I fredags var det nationaldagen, Embla kom hit med sin pappa vid nio på morgonen, glad som jag vet inte vad. Jag som givetvis saknat henne de två dagarna hon varit ifrån mig, kramade och pussade sönder henne lite. :)
Emblas mormor lånade henne en sväng på förmiddagen så att jag kunde köra en storstädning inför kommande kalas, jag hade även min styvpappa här som hjälpte mig att fixa mina kökslampor som varit helt skeva sen jag flyttade in.
Embla vägrade sova middag men var ändå relativt pigg under dagen.
Min syster och hennes kille kom hit efter lunch och vi gick iväg till nationaldagsfirandet här i närheten. Vi mötte upp min mamma och styvpappa och sen T och hennes son Kewin.
Vi insåg snabbt att firandet var bara bajs för småbarn, så det enda vi gjorde var att klappa på hästarna som stod där. Sen begav vi oss till Ica och handlade lite mellis och efter det blev det utelek på närliggande dagisgård. Det var mycket mer givande för barnen än att trängas med en massa folk.
 
Kvällen hemma blev lugn, Embla somnade redan innan åtta och jag tog det lugnt för mig själv.
 
På lördagen var det tidig uppstigning och jag och Embla gick ut och lekte redan vid nio på morgonen. Hon hade fått uteleksaker av sin moster i födelsedagspresent så vi passade på att inviga dom. Det var en jättemysig stund för mig och Embla och båda var på skitbra humör. Vi var ute fram till lunch då vi gick hem och Soulmate kom över.
Jag hann pynta och fixa fikat inför kalaset precis innan folk började ramla in.
Det var ett bra kalas trots att Embla var helt slutkörd mot slutet. Jag är jätteglad att nästan alla kom och Embla lekte hur mycket som helst. :)
Blev tidig läggdags för oss alla på kvällen för kalaset tog verkligen all energi av en. Tror jag ramlade i säng redan vid niotiden. Haha!
Natten var hemsk då Embla hade jättesvårt att komma till ro.
Så söndagen började med att vi alla var totalt döda.
 
Embla sov nästan två timmar innan lunch, hon gick självmant och lade sig. Och då tänker jag inte hindra henne, utan det är bättre att hon fick sova en stund och orka med resten av dagen än att försöka hålla på rutinen att sova efter lunch. När hon vaknade så kom hennes mormor och hämtade henne för att jag och Soulmate skulle få sova lite vi med.
På eftermiddagen efter middag gick jag över till Familjen och umgicks och Soulmate åkte hem.
Jag och Embla blev kvar hos mamma till kvällen. Det var skönt att få umgås och bara hänga.
Blev tidig läggdags även igår. Det här med att Embla vaknar om nätterna tar musten ur mig.
Har blivit bortskämd med sömnen för Embla har alltid sovit så bra.
 
Så nu är vi här. Måndag igen. Känner mig inte helt slut, men samtidigt inte jättepigg heller.
Har dessutom en skev känsla av att jag inte är riktigt glad idag heller. Tycker inte om det.
Tänker dock skjuta det åt sidan en stund och fokusera på annat. Typ jobb.
 
I veckan ska jag försöka hinna med att träna mer också. När jag är Emblafri på onsdag och torsdag ska jag passa på att köra järnet. Sen när jag har henne får jag helt enkelt träna hemma. Ska hämta min motionscykel hos Emblas pappa så jag kan sitta och cykla om kvällarna. Bättre än inget.
 
Men nu blir det en kopp kaffe till och köra på här.
 
Toodels!
 
Kommentera inlägget här: