~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Sen resumé

Kategori: Vardagen

Har varit frånvarande från bloggen pga att jag lagt tid på annat/andra. :)
 
Tänkte ändå dra en resumé av helgen såhär lite försenat på en tisdag.
 
I fredags var jag som sagt ledig hela dagen och hade hjärtat mitt som sovit över sen i torsdags. Det var en jäkla seg dag och vi kom nog inte igång och gjorde oss iordning förrän på eftermiddagen. Så ovant att lata sig på det sättet för mig, men jag kan lätt vänja mig vid det på mina barnfria dagar. ;)
Vi for in till stan, till Gärdet och gick på Sthlm Fields.
Som jag redan innan nämnde så var Metallica fantastiska! Vilken jäkla konsert! Väl värt pengarna. Jag var euforisk trots att vädret var emot en. Det regnade och var svinkallt. Men idag är det glömt, minns bara hur sjukt bra spelning det var. :D
 
I lördags vaknade jag upp och kände mig som en påse bajs. Trodde att jag blivit dunderförkyld då halsen kärvade och jag frös och svettades om vartannat. Känslan gick dock över under dagen vilket var skönt. VI for iväg till Barkaby outlet och shoppade lite. Vädret var snällt (kunde det inte vart samma väder dagen innan vafan) och det var skönt att komma iväg en sväng. Dock shoppade jag ingenting. Klapp på axeln. ;)
 
Det blev en hemmakväll med Sällskapsresan, kramar i soffan och godis. Jag t.o.m ställde mig och bakade!
Superskön dag, sånt behövs det med.
 
På söndagen var det samma visa igen, slöande fram till eftermiddagen. Då tog jag ett litet städrace innan älskade Embla skulle komma hem. Emblas pappa och Embla hade varit på kalas under dagen så när hon kom var det bara att göra middag på en gång. Efter maten så gick vi ut och lekte, vi tre. Det var jätteskönt. Bjöd ut Emblas mormor och morfar så de kom ut med lite kaffe. ;)
 
Embla knölade som fan under natten och jag ville självdö på måndag morgon när vi skulle upp. Lämnade Embla på dagis och gick direkt hem och stupade i säng bredvid hjärtat som låg och sov. Sov en timme och sen var det bara att lata sig fram tills Embla skulle hämtas. Ja, jag fick ledigt en dag, och det var skönt.
När jag hämtat Embla var det utelek innan middagen. Är så jäkla glad att hon accepterat Soulmate, för skulle hon inte gjort det så skulle detta inte kunnat fortsätta. Embla kommer alltid först.
Blev en slökväll efter middag och dusch, vi tre satt och gosade tillsammans i soffan och tittade Pingu.
 
idag lämnade jag av Soulmate vid bussen efter att ha haft hans sällskap sen i torsdags kväll. Kommer kännas jättekonstigt att sova själv i sängen. Kommer sakna något enormt. Det gör jag förvisso alltid när vi inte är tillsammans.
 
Så. Ja. Så har det sett ut.
Nu är det vardag igen och jag sitter på jobbet. Funderar på att göra mig några koppar kaffe. Känner mig grymt trött. Blir lite sömn om nätterna nu. Embla vaknar ofta. :/
 
Nåväl. Jobbet kallar.
 
Toodels!
 
Kommentera inlägget här: