~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Helgen

Kategori: Vardagen

Återigen har vi haft en väldigt bra helg.
 
I fredags hämtade jag Embla från förskolan och det var ett kärt återseende. Ungen bokstavligen sprang in i min famn och värmen jag kände kunde jämföras med solens hetta. Min älskade unge!
 
Vi var ute och lekte och gick till affären och handlade lite. Det var ju underbart väder!
Väl hemma åt vi tidig middag och sen duschade Embla en låååång stund.
Vi satt och tittade på Pingu tillsammans tills vi hämtade min favorit på stationen vid sju.
Embla däckade på fem minuter när vi kom hem och kvällen spenderades i soffan, kramandes.
Tidig läggdags för oss också.
 
Lördagen började redan kvart över fem på morgonen av en Liten som tyckte att det var morgon så tidigt. Jag var mer död än levande när vi gick upp.
Vi elvasnåret gick vi iväg till ett mindre jippo vid min mammas gård, där en 4H-gård hade kommit dit med lite djur och Attunda brandförsvar var där med en brandbil och det grillades korv. Embla var grinig och trött men hade en kul förmiddag ändå. Det var ju fantastiskt väder så att få vara ute en sväng gjorde oss gott.
När Embla sov middag passade även vi på att ta en powernap. Sååå skönt.
 
På eftermiddagen for vi till Uppsala för att äta middag och fika med mina föräldrar, min storebror och hans sambo.
Det var jättemysigt och sällskapet alltid lika uppskattat. :)
 
Min favorit åkte hem på kvällen och redan efter några minuter kände jag saknad. Vilket jag förvisso alltid gör.
Det är sjukt hur snabbt man vänjer sig vid någons sällskap och även att sova bredvid varandra.
 
Idag fick jag sovmorgon till halv åtta, men var ändå så sjukt trött när vi gick upp. Det är alldeles för varmt i mitt sovrum så jag sover skitdåligt.
Nu har jag äntligen införskaffat mig en fläkt så inatt förväntar jag mig att få sova lite bättre!
Vi lekte hemma på förmiddagen, gick upp till affären och handlade lunch och tog det lugnt.
På eftermiddagen mötte vi upp S och A och A's söta bebis och lekte ute. Embla fick fika kokosboll och fick sockerkick som alltid när hon får smaka sånt. Haha!
Vädret blev dock ostabilt så vi gick hem lagom till middagstid, men det var ändå kul att få träffa tjejerna även om dejten blev kortvarig.
Blev dusch efter middagen för Embla och titta Pingu (kan fan hela dvdn utantill vid detta laget) sen var det läggdags.
 
Kvällen har bara innefattat slöande för mig. Funderar starkt på att ta en dusch och gå och lägga mig. Känner mig helt slut. Men nöjd med helgen. :)
 
Veckan är inte fullbokad, men lite fikadejter och middagsdejter är inplanerade.
Saknar min favorit rätt mycket, men är glad att vi ses redan på onsdag så jag får stjäla några kramar och pussar. :)
 
Nedräkningen har dessutom börjat till Metallica. Seriöst. Hur bra konsertår är inte detta?!
Massor av bra spelningar och ingen kan vara mer nöjd än vad jag är! :D
Musik är livet. :)
 
Näe, nu kallar duschen på mig. Mina ögon är sååå grusiga.
Hoppas ni haft en bra helg med.
 
Toodels!
Kommentera inlägget här: