~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Jag är fan cepe.

Kategori: Vardagen

Jamenvisst. Går ju sådär med jobbet just nu. Haha! Här sitter jag och hittar annat som är roligare att göra. Fy mig.
 
Meeeen, ibland får man roa sig lite. Kaffet puttrar på och jag ska strax sätta igång här...jag ska baaara... ;)
 
1. Hur gammal är du om fem år? Usch. Mår dåligt av frågan. 35 hela år. Rysningar! 
2. Vem var den sista du träffade? 
Om man räknar bort Embla så var det hennes pedagoger på förskolan. 
3. Hur lång är du? 171 cm över havet. :)
4. Vilken var den senaste film du sett? Såg Dawn of the Dead hemma. Skräckblandad förtjusning!
5. Vem ringde du senast? Mamma!
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? ”Då fixar jag det!" - till Bossen. :P
7. Vad är dagens planer? Jobba lite, fixa dator, hämta Embla och umgås med henne resten av dagen.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Är sms-människa. Är ju för döv för att prata i telefon, fan, hör ju aldrig vad folk säger.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda.
10. När såg du senast din mamma? Igår.

11. Vilken ögonfärg har du? Väldigt, väldigt blå.
12. När vaknade du idag? Vid sjusnåret. Plö.
13. Har du någon gång hittat en katt? WTF?! Hittat en katt? Hittar katter lite överallt hemma, bakom soffan, i sängen, i mitt ansikte när jag vaknar...
14. Vilken är din favoritplats? Sängen!
15. Vilken plats föredrar du minst? Typ ett rum på 8 kvm, instängd med en massa spindlar i varierande storlekar. Fatta ångesten. Släng in några arga getingar också för att göra allt bisarrt obehagligt!
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Oj. Med en 12-årig Embla, boendes där vi trivs. Och förhoppningsvis med kärlek i livet.
17. Vad skrämde dig som barn? Fyllon, insekter, spöken, åka inlines ner för Valstabacken och inse att man inte visste hur man bromsar skiten....
18. Vem fick dig att skratta senast? Embla. Min lilla komiker. :)
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, jag är en gammal räv. ;)
20. Har du stationär eller bärbar dator? Jag har en splitterny laptop som ligger och blänker fint. ;)

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Sover i linne och trosor.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Jag har två stycken. Och så ligger en extra till Soulmate på hans sida.
23. Hur många landskap har du bott i? Bara i Uppland.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ehm, men skoja inte?!
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Är äkta nudistfot! Älskar att vara barfota, med premissen att jag inte fryser då!
26. Är du social? Jo det skulle jag nog vilja påstå.
27. Vilken är din favoritglass? Melonglass. Så jäkla gott!
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av mina skulder. Resten skulle sättas in på ett konto åt Embla. Kanske eventuellt resa lite beroende på hur mycket som blev över.
29. Tycker du om kinamat? 
Absolut! Asgott ju!
30. Tycker du om kaffe? Heheheheheheheeheheheeeee. Skojfråga eller?!

31. Vad dricker du till frukost? Vatten och kaffe.
32. Sover du på någon särskild sida? Har MIN sida i sängen. Just saying.
33. Kan du spela poker? Jodå. Men det var längesen.
34. Tycker du om att mysa? Är världsmästare på att mysa! ♥
35. Är du en beroendemänniska? Mmm. Beroende av nikotin och koffein. Och socialt beroende av mina nära och familj.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, en kompis i Haninge delar min eminenta bemärkelsedag. :)
37. Vill du ha barn? Har världens bästa unge redan. Men jag vill ha en till. Sen.
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och en gnutta finska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Japp!
40. Föredrar du havet eller en pool? Föredrar båda. Älskar ju att bada! :D

 

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder till mig och Embla. :)
42. Äger du dyra smycken? Nej inte längre.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? HAHAHAHA! Nej usch mig. Jag stoppade en knäckemacka i munnen nyss.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Mig själv. Men utöver mig, så är det nog J. Shit vad jag kan skratta åt/med henne. :D
46. Välj ett ärr på din kropp? Jag har skitmånga ärr över hela kroppen. Men vi tar ärret efter kejsarsnittet. Det ärret är litet, vitt och jag bär det med stolthet. Fick ju min älskade Pumbi (ja, kärt barn har många namn) via det snittet.
47. Vad har du för ringsignal? Resident Evil-themesong. 
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Tror mamma har sparat mina första par skor.
49. Flirtar du mycket? Nej.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? På balkongen i mitt förra boende.

 

51. Kan du byta olja på bilen? Ehm. Jodå. Det ska jag väl fan klara av?
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej men några p-boter har man väl fått. ;)
53. Vilken var den senaste bok du läste? Avslutade nån chicklit här för nån dag sen. Har påbörjat första boken ur GoT böckerna.
54. Läser du dagstidningen? Nej aldrig.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Inte så mycket längre. Men jääääklar vad jag sjunger med när jag är ensam. ;)
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rockklassiker.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Tror det var en inköpslista häromdan när jag skulle köpa ingredienser till att baka.
59. När var du i kyrkan senast? Shit. Jag vet inte. Vågar jag ens gå in? Kanske självantänder? ;)

 

 

Kommentera inlägget här: