~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

När bollen hamnar i rullning...

Kategori: Vardagen

I några dagar nu har jag gått och funderat på vad jag vill göra när jag blir stor.
Har sökt ett jobb som jag tror skulle passa mig alldeles ypperligt, det är ett extrajobb men sköter jag mina kort rätt så tror jag att det skulle kunna vara en öppning för mig att avancera vidare.
 
Jag har nu diskuterat mina drömmar med två personer som står mig väldigt nära och fått en respons som är utöver vad jag är van vid. En positiv sådan med ett driv som gör jag att jag mer och mer tror på mig själv.
Jag analyserar och funderar mycket för mig själv och inser att jag inte följt mina drömmar karriärsmässigt någonsin. Detta är ändå något jag velat sen jag var liten.
Det är på tiden att jag vågar prova på något nytt. Att jag vågar åtminstone chansa en gång i livet.
Tankarna kretsar kring detta hela tiden, bara för att jag började prata om det för några dagar sen.
 
Jag vill skriva.
Jag vill satsa på något där jag får vara kreativ, yttra åsikter, dela med mig av mig själv och mina erfarenheter.
Jag vill leka med ord, ponera i text, uttrycka mig och bara låta text flöda.
Det som jag alltid haft som en hobby. Att skriva.
Jag ska våga visa framfötterna nu.
 
Så nu känns det som att bollen är i rullning efter att det stått still i några år.
Jag ska åtminstone ge det en chans. Jag ska våga försöka. Och bjuda på mig själv. På det jag har att erbjuda.
 
Och jag är oerhört tacksam att jag har det stödet jag har.
Detta är exakt vad jag behöver just nu. En spark i arslet och positivt bemötande.
Jag är så jävla glad!
 
 
Kommentera inlägget här: