~MIJAUZ~

Bland barnsaker, musik, skräckfilm och träning!

Uggletrenden.

Kategori: Vardagen

Där fick jag för att jag skrutit om min bortskämdhet med att få sova. Haha!
Fick hem Embla igår som bekant. Hon var lite snuvig och såg väldigt trött ut. Det var inga som helst problem att natta henne, satt där och höll hennes lilla hand i min.
Men förstod att det skulle bli en tuff natt när hon vaknade två ggr på två timmar efter nattningen.
Tillslut flyttade jag in henne till min säng men ungen vägrade somna om. Klagade på snorig näsa, svettig, törstig och allt vad det nu kunde vara.
 
Så natten bestod av en knölig unge som klagade på allt och en svettig, frustrerad mamma som försökte med alla medel att få både barn och mor att sova. Efter tresnåret nångång lugnade det ner sig och vi sov fram till sju då klockan ringde. Mammans påsar under ögonen var inte nådiga men ungen var glad och pigg och ville absolut gå till dagis. Så ja. På den vägen fick det bli. :)
 
Så jag sitter på jobbet och tror att jag behöver typ apstarkt kaffe i tusen omgångar för att orka vara vaken idag.
Äntligen är min nya dator färdig dock, så jag ska ta med den hem och föra över en massa från min gamla skrutt som står där hemma. Lite pyssel i lagom mängd idag, orkar inte påbörja några storslagna projekt på jobbet. Det är inte min hjärna beredd på.
 
Men nog om hur synd det är om mig idag. Haha!
Ska lista dagens positiva, som sig bör!
 
Dag 5/7.
 
1. Att få vakna med Embla bredvid sig, trots jobbig natt, är underbart. Hon är alltid så glad på morgonen! Sätter sig upp med ett leende på läpparna och ropar "Men god morgon lilla mammi!" - Hur kan man annat än bli lycklig av det?!
 
2. Ska brygga mig en sotsvart kopp kaffe snart, ska vara så jävla starkt att det är som tjära. Jepp. Här ska kroppen få något att jobba med. Haha! Dags att vakna lilla kropp.
 
3. Att lyssna på Sabatons nya skiva när man jobbar är rätt trevligt måste jag ju säga. Nu har jag äntligen tagit mitt förnuft till fånga och börjat älska den. Var ju så skeptisk i början men jag får nog skylla på tillfällig sinnesförvirring. Den är ju underbar! :D
 
Näe. Om man kanske skulle resa på sitt lata arsle och göra den där koppen tjära då. Måste ju komma igång nu. Vafasiken.
 
 
Kommentera inlägget här: